חשיבה הכרתית  יעקב אנושי
חשיבה הכרתית  יעקב אנושי
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏שבת ‏17 ‏נובמבר ‏2018  י"א בחשון, תשע"ט
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ עבודה פנימית \ עבודת ה` \ מטעמים לשולחן שבת פרשת בחוקותי
מאמרים דומים
חובת התלמידים
חובת התלמידים [ליום היא"צ ולזכרו של בעל הסולם]
חוקי הרוחניים
חוקים רוחניים עליונים הנוהגים בנבראים
צרוף ישראל, וזמן המוקצב
רבי חנניא בן עקשיא אומר רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצות וכו'
סוד ההתקדמות המושכלת
מי שכל אישיותו נשענת על היסוד הדינמי בלבד, ימצא את עצמו נע בתנועה מתמדת: למעלה ולמטה וחוזר חלילה. למעשה הוא נע כל העת, אבל אינו מתקדם. מי שכל אישיותו נשענת על היסוד היציב בלבד, ימצא את עצמו תקוע בנקודה אחת כל העת, אינו נופל לעולם אך גם אינו מתקדם.
עומק הניסיון
עשרה ניסיונות נתנסה אברהם אבינו ע"ה. א', תיכף כשנולד אברהם רצו הגויים להרגו וכו'. ב', לאחר מכן באור כשדים, השליכו נמרוד אל תוך האש, וניצל...
מטעמים לשולחן שבת פרשת בחוקותי
20/05/12 הרב גילי

שמעתי מהרב ארז משה דורון את המשל הבא:

תארו לעצמכם, שאתם נכנסים לתוך חדר חשוך לחלוטין,

אפלה גמורה,

לא רואים שום דבר.

למעשה אתם לא יודעים מה באמת יש בתוך החדר, מכיוון שלא ראיתם דבר.

לאחר שיצאתם מהחדר, נותנים לכם מקור של אור, שיאיר לכם את מה שיש בתוך החדר.

עכשיו כשאתם נכנסים, אתם רואים.

עכשיו אתם יודעים, מה יש בחדר.

אם תפגשו אדם אחר שהיה בחדר, ללא מקור האור,

אתם יכולים לספר לו מה ראיתם בחדר,

אבל יש סבירות, אפילו יותר מגבוהה, שהוא לא יאמין למה שראיתם,

לדעתו יש דברים אחרים בחדר.

בשונה מהמשל שלנו, שבו האדם יודע שהוא נכנס לחדר חשוך,

הרי העולם שלנו הוא כל כך נעלם, שאנחנו בטוחים שאנחנו רואים, למרות שלמעשה אנחנו נמצאים, מבחינה רוחנית, באפלה גדולה.

וכל זה בשביל שתהיה לאדם בחירה חופשית.

הקב"ה נתן לנו בני ישראל,

מקור של אור, כדי שנוכל לראות את העולם בצורתו האמיתית.

אין אף לימוד, בכל הלימודים שאני מכיר, שנותן לאדם כלי להבין מה קורה בעולמו

מה התכלית שלו,

מה הדרך שלו,

כיצד עליו לפסוע בעולם,

כיצד עליו להתנהג, בחוץ ובפנים,

כיצד עליו להתנהג עם הילדים שלו עם ההורים שלו, עם החברים שלו עם השכנים שלו,

רק לימוד אחד נותן מענה לכל הנ"ל,

התורה הקדושה.

שימו לב לדברים שכותב רש"י בפרשה שלנו לפני כ- 1,000 שנים על הפסוק:

"ואם בחקתי תמאסו ואם את משפטי תגעל נפשכם לבלתי עשות את כל מצוותי להפרכם את בריתי"(ויקרא,כו', טו')

רש"י: ואם בחקתי תמאסו – מואס באחרים העושים.

משפטי תגעל נפשכם – שונא חכמים.

לבלתי עשות – מונע מאחרים לעשות.

את כל מצותי – כופר במצות שלא צויתים, לכך נאמר:"את כל מצותי" ולא נאמר "את כל המצוות".

להפרכם את בריתי – כופר בעיקר, הרי שבע עברות: הראשונה גוררת השניה, וכן עד השביעית, ואלו הן:

לא למד,

ולא עשה,

מואס באחרים העושים,

שונא את החכמים,

מונע את האחרים,

כופר במצות,

כופר בעיקר" (עד כאן רש"י)

כמה אקטואלי, כמה רלוונטי גם להיום.

הצעד הראשון בדרך למטה, הוא "לא למד"

הצעד הראשון בדרך למעלה הוא "למד".

ברוך השם בעוד 9 ימים אנחנו מתחברים במעגל הזמן את לאותו הרגע של המעמד בהר סיני,

שוב יש לכל אחד את האפשרות להתחבר מחדש,

לאור התורה הקדושה,

להתחבר למדרגה יותר גבוהה בחיים הרוחניים שלו.

אותו האור שהיה חוזר בכל שנה,

כך שכל אחד מאיתנו יכול ליצור גם השנה תשע"ב את מעמד קבלת התורה הפרטי שלו,

לעשות התחברות אל האחדות של עם ישראל.

לקבל את התורה.

פעם לא הבנתי, אבל היום אני מבין את המשמעות של המשפט,

ללא תורה, העולם יהיה לתוהו ובוהו.

זה כמו לחזור בחזרה לאותו חדר חשוך ללא מקור האור, לאחר שכבר היה לך אותו.

ברוך השם שזכינו,

ברוך השם שרבי נחמן מזכיר לנו ללא הרף,

אין שום יאוש בעולם כלל,

גם רבי עקיבא, ששנא תלמידי חכמים התחיל בגיל 40 שנה.

אני התחלתי בגיל 36,

אף פעם לא מאוחר,

אין שום יאוש,

תמיד הצעד הראשון לקראת הלימוד הוא הכי קשה,

אבל אחרי שעוברים אותו,

וקרן קטנטנה של אור הצליחה לחדור דרך המסכים,

אז כבר אין דרך חזרה,

כי מי שטועם את טעם האמת, לא מוכן לוותר על זה.

שתהיה לנו שבת של שלום

אל תשכחו להדליק את האור.

באהבה

גילי

 


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
מודעות פנימית
עבודת ה`
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר