באנר חדש
לוגו עם כתובת
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏יום חמישי ‏22 ‏אוגוסט ‏2019  כ"ב באב, תשע"ט
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חגים ומועדים \ כיפור \ שמחת הסעודה בתשיעי
סרטים דומים
ראש השנה - עיניים ואוזניים

שיעורו של הרב יהודה לייב אשלג (נכד של בעל הסולם) כהכנה והדרכה לראש השנה על פי חוקים רוחניים של פנימיות התורה.  

 

י``ג מידות של הרחמים שהעולם עומד עליהן

שיעורו של הרב יהודה לייב אשלג (נכד של בעל הסולם)  על י"ג מידות של הרחמים כהכנה והדרכה לראש השנה על פי חוקים רוחניים של פנימיות התורה.

 

זכירה וכתיבה , ענין הנסירה , דינא קשיא ורפיא

שיעורו של הרב יהודה לייב אשלג (נכד של בעל הסולם) כהכנה והדרכה לראש השנה על פי חוקים רוחניים של פנימיות התורה.

כל יום חמישי בשעה 20.00 בשורשים תל אביב!

שעיר לה` שעיר לעזאזל

שיעורו של הרב יהודה לייב אשלג (נכד של בעל הסולם) כהכנה והדרכה ליום הכיפורים על פי חוקים רוחניים של פנימיות התורה.

כל יום חמישי בשעה 20.00 בשורשים תל אביב!

שאלות קשורות
עשרת ימי תשובה
מדוע התשובה מיוחדת בימים אלו יותר מכל השנה?
יום הכיפורים
האם יום כיפור מכפר רק לעושים תשובה?
תשליך

יש לי כמה שאלות על תפילת "תשליך"; מה המקור שלה? האם חובה לומר אותה ליד חוף הים? מה לגבי נשים אם צריכות גם להגיד? ועד מתי אפשר לאמרה?

כל נדרי

שלום, רציתי לשאול שאלה בנוגע לתפילת כל נדרי ביום כיפור, לפני יותר משלוש שנים התחייבתי לקרוא כל יום פרק שירה עד שאתחתן, ואני רוצה להפסיק עם זה. השאלה שלי האם תפילת "כל נדרי" שאשתתף בה (אי"ה) ביום כיפור הבעל"ט תתיר לי להפסיק את ההתחייבות. תודה על המענה.

כפרות

שלום, רציתי לשאול אם בנות גם חייבות במנהג ה"כפרות", והאם צריך לעשות דווקא עם תרנגול או אפשר עם משהו אחר?

מאמרים דומים
חודש אלול - ימי רצון
אלול הוא האחרון בחודשי השנה לפני ראש השנה. וראש השנה הוא יום הדין לכולם, לפיכך נקבע חודש אלול לתשובה ובו מרבים באמירת סליחות ותחנונים לפני ה'.
מנהגי חודש אלול
קצת מנהגים של חודש אלול...
רמזי חודש אלול
"אני לדודי ודודי לי" (שיר השירים ו) - ראשי תיבות אלול. שבחודש הזה כנסת ישראל מתחזקת בתשובה ומתקרבת לדודה שהוא הקדוש ברוך הוא. וגם הקב"ה מתקרב אל בני ישראל.
גברים ממאדים ונשים משיינקין
מאז ומתמיד נדרשו מאמצים רבים כדי לייצב את הזוגיות, כשמוסיפים לכך את חזרתו בתשובה של אחד מבני הזוג המצב מסתבך עוד יותר. האם יש סיכוי לזוגיות חצויה זו? על צדק, חכמה ופיקחות.
החג ה``יהודי`` ביותר בשנה
השנה החלטנו להזמין אורחים לליל הסדר למרות שבדרך כלל אני מעדיף את החגים בסביבה משפחתית בלבד. לא בשבילי, מה פתאום, בשביל הילדים. כדי שישאלו אותי "מה נשתנה?" בנוסח משפחת לוי. לא מכירים? זה הולך בערך ככה:שבכל הלילות אבא בהרצאות הלילה הזה כולו שלנו. שבכל השבתות אנו אוכלים בסמינרים של ערכים הלילה הזה בבית שלנו. שבכל השנה אבא עסוק אם שאר אנשים בארץ ובחו"ל הלילה הזה בבני ברק.
שמחת הסעודה בתשיעי
10/10/11 הרב יהודה לייב אשלג

וְאִם עָבַר אָדָם עַל מִצְוַת לֹא תַעֲשֶה וְעָשָה תְשׁוּבָה, יִדְאַג לַעֲוֹנוֹ וְיִכְסוֹף וִיחַכֶּה לְהַגִּיעַ לְיוֹם הַכִּפּוּרִים לְמַעַן יִתְרַצֶּה אֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כִּי רְצוֹנוֹ חַיֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַגּוּף וְחַיֵּי כָּל נוֹצָר, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (תהלים ל, ו) חַיִּים בִּרְצוֹנוֹ. וְעַל כֵּן אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (ר"ה ט, א):

כּל הַקּוֹבֵעַ סְעוּדָה בְּעֶרֶב יוֹם הַכִּפּוּרִים, כְּאִלּוּ נִצְטַוָּה לְהִתְעַנּוֹת תְּשִׁיעִי וַעֲשִירִי וְהִתְעַנָּה בָהֶם, כִּי הֶרְאָה שִמְחָתו בְּהַגִּיעַ זְמַן כַּפָּרָתוֹ, וְתִהְיֶה לוֹ לְעֵדָה עַל דַּאֲגָתוֹ לְאַשְׁמָתוֹ, וְיגוֹנוֹתָיו לַעֲוֹנוֹתָיו:

וְהַשֵּׁנִית, כִּי בִשְׁאָר יָמִים טוֹבִים אֲנַחְנוּ קוֹבְעִים סְעוּדָה לְשמְחַת הַמִּצְוָה, כִּי יִגְדַּל וְיִשגֶּה מְאד שכַר הַשִּמְחָה עַל הַמִּצְוֹת, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (דה"א כט, יז) וְעַתָּה עַמְּךָ הַנִּמְצְאוּ - פה רָאִיתִי בְשִמְחָה לְהִתְנַדֵּב - לָךְ. וְנֶאֱמַר (דברים כח, מז) תַּחַת אֲשֶׁר לא - עָבַדְתָּ אֶת ה' אֱלקֶיךָ בְּשִמְחָה וּבְטוּב לֵבָב. וּמִפְּנֵי שֶׁהַצּוֹם בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, נִתְחַיַּבְנוּ לִקְבּוֹעַ הַסְּעוּדָה עַל שמְחַת הַמִּצְוָה בְּעֶרֶב יוֹם - הַכִּפּוּרִים: (עכ"ל ספר שע"ת)

ֹ

ויעוין בספר הזוהר הקדוש פרשת פנחס, (סולם אות ל') וזה לשונו: ובעיין כל בני היכלא בתשעה לירחא, למעבד חדוותא ולמטבל בנהרא וכו'. סולם: בראש השנה וכו' כל העולם בפחד בדין, וצריכים העולם בעת ההוא להמצא בתשובה שלמה לפני הקב"ה. אח"כ באה המלכה בתשעה לחודש, וצריכים בני ההיכל, דהיינו בני ישראל, לעשות שמחה ולטבול בנהר לטהר עצמם וכו' יעויי"ש, עכ"ל.

 

טור אורח חיים סימן תרד

תני רב חייא בר רב מדיפתי. כתוב: ועניתם את נפשותיכם בתשעה לחדש וכו'. וכי בתשעה מתענין והלא ביום הכיפורים שהוא עשירי לחודש מתענין, אלא ללמדך, שכל האוכל ושותה בתשיעי מעלה עליו הכתוב כאילו התענה תשיעי ועשירי (בתשרי). והכי קאמר קרא: הכינו עצמכם בתשיעי לעינוי של מחר ומדאפקיה רחמנא לאכילה בלשון עינוי, א"כ חשיב כמו עינוי, כאילו התענה ט' וי'. פירוש, כאילו נצטוה להתענות בשניהם.

והוא מאהבת הקב"ה את ישראל שלא צוה להתענות אלא יום אחד בשנה ולטובתם לכפר עונותיהם. וציום שיאכלו וישתו תחלה כדי שיוכלו להתענות ושלא להזיק להם העינוי. משל למלך שהיה לו בן יחיד וגזר עליו להתענות יום אחד, וצוה להאכילו ולהשקותו קודם, כדי שיוכל לסבול. וכן נוהגין להרבות בו בסעודה. ומביא במדרש מעשה בשוטר העיר שאמר לעבדו קנה לי דגים, ולא מצא אלא דג אחד ונתן בו זהוב. והיה שם יהודי חייט והוסיף עליו עד שהעלוהו לחמשה, ונשאר הדג אצל החייט. בא העבד אל אדוניו וספר לו כל המאורע. שלח השוטר אחר החייט ואמר לו מה מלאכתך, אמר לו חייט. אמר לו, ולמה קנית דג ששוויו זהוב בה' זהובים ולא עוד אלא שלקחתו מיד עבדי, ששלחתיו לקנותו לי. השיב לו, והיאך לא אקננו אפילו בעשרה זהובים כדי לאוכלו ביום כזה, שצונו הקב"ה לאכול ולשתות, ושאנו בטוחים שהקב"ה יכפר לנו עונותינו. אמר לו, א"כ יפה עשית ופטרו והלך לשלום: עכ"ל הטור.


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
ראש חודש
ספירת העומר
צום עשרה בטבת
חודש אלול
בין המצרים ותשעה באב
שבועות
פורים
פסח
ט``ו בשבט
חנוכה
כיפור
סוכות
ראש השנה
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר