חשיבה הכרתית - שיטת ימימה
חשיבה הכרתית  יעקב אנושי
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏שבת ‏17 ‏נובמבר ‏2018  י"א בחשון, תשע"ט
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חגים ומועדים \ בין המצרים ותשעה באב \ ימי בין המיצרים
מאמרים דומים
משמעות האבלות בימי בין המצרים
יש סיפור, על אפלטון והנביא ירמיהו. הפילוסוף אפלטון פגש את הנביא ירמיהומקונן תמרורים על לורבן הבית, ואחרי שנוכח לדעת את חכמתו שאל אותו איך מתאים לחכם כמוך לבכות על העבר? הרי בית נמקדש כבר נשרף ואיננו ומה התועלת בבכייתך? ואמר לו ירמיהו אינני יכול להשיב על שאלתך כי לא תבין.
ימי בין המיצרים
09/07/18 מיכאל אבולעפיה

עשרים ואחד הימים שבין שבעה עשר בתמוז לתשעה באב, נקראים "ימי בין המצרים" על שם הכתוב (איכה א') "כל רודפיה השיגוה בין המיצרים" ואמרו חז"ל, אלו ימי הצרה שבין י"ז לתמוז ותשעה באב, שבהם 'קטב מרירי' (שמו של שד מזיק) מצוי, ושאר מזיקים שולטים בהם, וצרות רבות ורעות ארעו לישראל בימים אלו.
ובית המקדש חרב בימים אלו, ומשום כך נקבעו לאבל על חורבן בית המקדש.
בימים אלו שולטים המזיקין, ולכן יזהר בהם כל אדם מכל דבר שיש בו חשש נזק וסכנה, יותר מן הזהירות שבכל השנה.
ורצוי לקבוע זמן להתבונן ולהתאבל על חורבן בית המקדש, ויותר מזה על שאיננו מרגישים את האבל על שבית המקדש חרב.
(מתוך ספר התודעה, אליהו כי טוב)


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
ראש חודש
ספירת העומר
צום עשרה בטבת
חודש אלול
בין המצרים ותשעה באב
שבועות
פורים
פסח
ט``ו בשבט
חנוכה
כיפור
סוכות
ראש השנה
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר