שנה טובה
חשיבה הכרתית  יעקב אנושי
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏יום רביעי ‏19 ‏ספטמבר ‏2018  י"א באלול, תשע"ח
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חגים ומועדים \ פסח \ שבת הגדול
שאלות קשורות
מה מותר לעשות בחג ובחול המועד?
האם חג פסח הבא עלינו לטובה הוא כמו שבת שאסור בעשיית מלאכה? ומה הדין לגבי "חול המועד"?
אכילת אורז בפסח
האם מותר לאכול בפסח אורז ושאר קטניות? והאם אשכנזי יכול לאכול אצל ספרדי בבית?
אוכל שהיה מתחת למיטה
האם יש אמת במה שיש כאילו שמקפידים לא לאכול מאכלים שהיו מתחת למיטה מפני "רוח רעה"??
לבער את החמץ

למה בפסח מתרחקים כ"כ מחמץ, ומדוע החמירה התורה כ"כ בחמץ "שלא יראה ולא ימצא.."?

מצה שרויה

האם יש בעיה לשרות את המצה במים לפני שאוכלים? ומה המקור לזה?

מאמרים דומים
בחודש ניסן- קורבנות הנשיאים
מראש חודש ניסן נוהגים בכל יום לקרוא את הפרשה של הנשיא שהקריב באותו היום, מפרשת קורבנות הנשיאים, ואח"כ אומרים "יהי רצון..."
שמואל הנביא
שמואל הנביא
צוחק מי שצוחק אחרון - הרהורים לחודש אלול
סגולות שונות יש במידת הליצנות. היא מסייעת לאדם להתמודד עם משברים והוא נעזר בה כדי להסית מעליו את חיצי הסבל. מדוע הרחיקוה חכמינו זכרונם לברכה?. ובמושב ליצים לא ישב.
חובת התלמידים
חובת התלמידים [ליום היא"צ ולזכרו של בעל הסולם]
גדרי חמץ
נהגו הרבה מאחנו בני ישראל, לא לסמוך על מכירת החמץ לנכרי כאשר מדובר בחמץ גמור. מהו "חמץ גמור"? יש בזה כמה מנהגים, יש שאינם מוכרים רק חמץ מדאוריתא ותערובת חמץ מדאוריתא, אבל, חמץ מדרבנן מוכרים. ויש, שגם בחמץ מדרבנן, אינם סומכים על המכירה, ויש שאף בספק מדרבנן אינם מוכרים. אי לכך לתועלת העינין החלטנו לפרסם טבלה שבה פירוט דרגת החמץ שיש בהרבה מוצרים נחוצים, כדי ליידע את הציבור. כמו כן יש החושבים שמוצרים שונים אינם כלל בחשש חמץ, לכן הוספנו גם דירוג של מוצרים שחייבים למוכרם.
שבת הגדול
18/03/18 שורשים

שבת הסמוכה לפסח נקראת 'שבת הגדול', ונוהגים בה כמה מנהגים המיוחדים לשבת זו.

שבת הגדול הראשונה שהיתה להם לישראל, במצרים היתה, ובעשירי בניסן היתה, חמישה ימים קודם גאולתם. ולשבת זו נצטוו ישראל מצוה ראשונה שנהגה לשעתה בלבד ולא לדורות: ''בעשור לחודש הזה - ויקחו להם איש שה לבית אבות, שה לבית'' (שמות יב). מצוה זו נהגה רק בפסח שעשו במצרים.

וניסים גדולים נעשו להם לישראל באותה השבת, שבאותו יום לקחו כל אחד מישראל שה לפסחו וקשרו בכרעי המיטה, והמצרים ראו את הדבר ושאלו, למה זה לכם? ובני ישראל השיבו, לשחטו לקרבן הפסח כמצות ה'. והמצרים כעסו כי השה הוא אלהיהם, ובני ישראל עומדים לשוחטו, ולא יכלו להגיד להם דבר, וכתוב בספר 'הפרדס' המיוחס לרש''י: ישראל נ.צטוו לקחת את השה, ואמרו ישראל: ''הן נזבח את תועבת מצרים לעינהם ולא יסקלונו'' (שמות ח), אמר להם הקב''ה, עתה תראו את הפלא אשר אעשה לכם. הלכו ולקחו איש את פסחו, להיות להם למשמרת עד ארבעה עשר יום. כשראו כן המצרים, היו רוצים לקום ולנקום מהם, והיו מעיהן מחותכין, ובאש נדעכין, ונידונין ביסורים ובחליים רעים, ולא הזיקו לישראל. ועל שם שנעשו בו ניסים לישראל וכו' נקרא שבת שלפני הפסח 'שבת הגדול'.

בשבת זו נכנסו בה ישראל למצוות - ונצטוו בה כל ישראל מצוה ראשונה: ''בעשור לחודש ויקחו להם איש שה...''. וכמו שקוראים לקטן משעה שהוא נכנס למצוות 'גדול', וכמו שאמרו: 'גדול המצווה ועושה'.

כשהיו ישראל במצרים שאל משה מפרעה יום אחד של מנוחה, וזה היה ביום השבת. בכל מוצאי שבת, תיכף היו יוצאים ממנוחה ועונג ליגיעה ועינוי. אבל בשבת הזה לא חזרו להשתעבד, לכך נקרא שבת הגדול.

(מתוך ספר התודעה)


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
ראש חודש
ספירת העומר
צום עשרה בטבת
חודש אלול
בין המצרים ותשעה באב
שבועות
פורים
פסח
ט``ו בשבט
חנוכה
כיפור
סוכות
ראש השנה
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר