שנה טובה
חשיבה הכרתית  יעקב אנושי
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏יום רביעי ‏19 ‏ספטמבר ‏2018  י"א באלול, תשע"ח
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חגים ומועדים \ ספירת העומר \ המסר של רשב``י
סרטים דומים
תפילה וצדקה
תשובה תפילה וצדקה מעבירים את רועה הגזרה. לימוד ומשמעות התפילה והצדקה לקראת יום הכיפורים והשנה החדשה. נמסר בתאריך 6.10.2016
תשעה באב
דוד המלך ושבועות
נמסר בתאריך 17.5.18
ט``ו בשבט ואהבה
מה בין ט"ו בשבט לט"ו באב? על אהבה אמיתית ללא התניה. נמסר בתאריך 25.1.2018
ניצוץ של תשובה
שיעור מיוחד על עבודת חודש "אלול" :  מהי "תשובה"  ומה הדרך להשיג אותה.
שובי אליי ואשובה אליך
נמסר בתאריך י"ב אלול 30.8.15
תשעה באב
הכנת הכלים לקבלת השפע בחג השבועות
שיעור מיוחד הכנה לחג השבועות מפי הרב אברהם להב נמסר בתאריך 18.5.17 ימי חמישי בשעה 21:30
להוביל שינוי
על ארבעת התחנות העיקריות בדרך לשינוי בימים הסגוליים של ספירת העומר. נמסר בתאריך 5.05.2016
החלטות נכונות לקראת חג השבועות
נמסר בתאריך 2.06.2016
העם המובחר
מהות עם ישראל - העם המובחר! 3 נקודות עיקריות מתוך ההגדה והמסרים שנלמדים מתוכה. נמסר בתאריך 22.03.2018
הכלים בסודות מגילת אסתר לחיינו
שיעור בנושא מגילת אסתר המסרים והסודות החבויים בה והכלים שהם נותנים לנו ליומיום ימי חמישי בשעה 21:30 נמסר בתאריך 2.3.17
הכנה לראש השנה
מה אומר לך "ראש השנה"? חג של התחדשות, יום של דין, יום של בקשות... מבט נוסף על יום הגדול וההכנה הראויה לקראת החג. נמסר בתאריך 15.09.2016
אלול
מתאריך 3.9.15
ארבעת המינים שבאדם
העבודה העצמית שבארבעת המינים ושלמות נפשית. נמסר בתאריך 3.10.2017
האם יש לנו חרות אמיתית?
שיעור בנושא החרות האמיתית בפסח כיצד נגיע אליה? ימי חמישי בשעה 21:30 נמסר בתאריך 30.3.17
שיחת הכנה חשובה לקראת פסח
שיחה חשובה ומעצימה לקראת פסח מפי הרב להב נמסר בתאריך 4.4.17
סוד מגילת אסתר
מגילת אסתר - הסתר. על הנסתר והגלוי בחיינו. נמסר בתאריך 22.02.2018
סגולות חודש אדר
סגולות חודש אדר עפ"י תורת הקבלה. נמסר בתאריך 4.2.2016
שיעור הכנה לט``ו בשבט
נמסר בתאריך 14.01.2016
חנוכה - לבחור באור
על בחירה חופשית ועוד... נמסר בתאריך 10.12.2015
להאיר בחשכה
שיעור על חג החנוכה. כיצד להאיר את חיי היום יום שלנו. ימי חמישי בשעה 21:30
פנימיותה של מגילת אסתר
נקודת האמת שלי

שיעור הכנה לראש השנה; על נקודת האמת הפנימית של כל אחד, ומשמעותה של תשובה.

 

 

(תיקון עריכה מתחילת ההרצאה: "שבת שובה" היא השבת שמייד לאחר ראש השנה)

בני בינה ובני אריסטו

הרצאה על חכמת יוון מול חכמת התורה - ע"פ המקורות והקבלה, 

והקשר אל מציאות החיים של כל אחד.

שאלות קשורות
קניות בספירת העומר
האם יש איסור לקנות דברים חדשים בימי ספירת העומר?
לספור ספירת העומר

האם כל אחד צריך לספור "ספירת העומר"? ומה לגבי נשים?

חתונה בחודש אייר

הוזמנתי לחתונה של חברים בחודש אייר, האם יש בעיה להשתתף?

מאכלי חלב בשבועות

למה נוהגים לאכול מאכלי חלב בשבועות?

קניות בספירת העומר

האם יש איסור לקנות דברים חדשים בימי ספירת העומר?

מאמרים דומים
עבודת ימי ספירת העומר
היום 24 יום לעומר - תפארת שבנצח בכדי לנצח (ממידת הנצח) את היצר שלנו, צריך לנהוג בדרך המלך שהיא דרך הממוצע: הרמב"ם כתב שבכל המידות ילך האדם בדרך המיצוע, אלא שאם נטה לאחת משתי הקצוות, אז מן ההכרח לו להטות עצמו לקצה גבול השני, וכך ירגיל את עצמו לאט לאט לעמוד על דרך המיצוע, ואמרו חז"ל איזה דרך ישרה, שהיא תפארת לעושיה ותפארת לו מן האדם - ופרשו שזוהי דרך המיצוע - וזה מה שמראה לנו מידת התפארת שבנצח. קיניין תורה - "באמונת חכמים", בעקבות החכמה החכמה מניעה את גלגלי העולם קדימה. אם רוצים באמת לרכוש חכמה, צריך לצאת ולחפש אחריה באופן מעשי. יותר חכמה משמעותה יותר חיים, יותר משמעות ויותר הנאה. "איזהו חכם? הלומד מכל אדם". צריך לקחת את החכמה ברצינות אבל גם לבדוק בזהירות כל חכמה מה טיבה. כשפוגשים אדם כדאי לשאול את עצמנו, איזה דבר שעשוי להיות משמעותי עבורי, האדם הזה יודע?
ימי ספירת העומר - ימים של שינוי
בימים אלו של ספירת העומר, זמן שבו חורבן אדיר נפל על ראש כל בני ישראל עם מותם של 24 אלף התנאים, יש לנו הזדמנות פז לתקן את העבר בעזרת ההווה, להוסיף אור במקומות הכי חשוכים
אמונה פשוטה - ל"ג בעומר
אנו אוחזים כמה ימים לפני ל"ג בעומר יומו של התנא הקדוש רשב"י מחבר ספר הזוהר הקדוש ותורת הסוד. מי שפירש את תורתו של רשב"י כבר לפני 500 שנה היה זה רבי יצחק לוריא האר"י הקדוש, ובדורות האחרונים היה זה רבי יהודה לייב אשלג בעל הסולם...
ספירת העומר - הלכות
כתוב בתורה (ויקרא כג): ''וספרתם לכם ממחרת השבת מיום הביאכם את עומר התנופה שבע שבתות תמימות תהינה. עד ממחרת השבת השביעית תספרו חמישים יום'' וכתוב : ''שבעה שבועות תספור לך, מהחל חרמש בקמה'' (דברים טז). נצטוונו בזה לספור שבעה שבועות מיום הבאת קורבן העומר שהוא ביום ט''ז של ניסן, ועד לחג השבועות, שהוא יום החמישים מיום הקרבת העומר. מתחילים לספור בליל שני של החג, בחוצה לארץ - בליל הסדר השני, וסופרים שבעה שבועות, שהם ארבעים ותשעה ימים. וזה שכתוב 'תספרו חמישים יום' - קבלו חז''ל שפרושו: עד ליום החמישים תספרו.
המסר של רשב''י
03/05/15 הרב אברהם להב

התלמוד מספר על מאורע חשוב בחייו של רבי שמעון בר יוחאי:
הרומאים הוציאו צו שאסר על לימוד התורה. רבי שמעון שכאב זאת מאוד, התבטא נגדם בפני קבוצת חכמים. שמע זאת אדם אחד, שהעביר את הדברים לשלטון הרומי. הרומאים החליטו לדון את רבי שמעון למיתה והוא נאלץ לברוח ולהסתתר מעיניהם. רבי שמעון ובנו אלעזר ברחו למערה בצפון הארץ. בבריחתם לא נטלו עמם דבר ורק בזכות שני ניסים הצליחו להתקיים במשך שנות שהותם באותה מערה: מעיין מים חיים, שפרץ ועלה בפתח המערה ולצדו עץ חרובים מניב פירות. גם בגדים להחלפה לא היו להם. האב ובנו רצו לשמור על הבגדים שברשותם, על מנת שיוכלו להיות לבושים באופן מכובד בזמן התפילה. לכן חפר כל אחד מהם בור באדמה, פשט את בגדיו וכיסה עצמו בעפר עד לצווארו (הם הקפידו להיות מכוסים כדי לשמור על צניעותם). במשך כל היום הם עסקו בלימוד התורה, כשהם טמונים באדמה ורק כאשר הגיע זמן התפילה, הם היו מנערים מעליהם את העפר, לובשים את בגדיהם, עומדים להתפלל – וחוזרים אל האדמה...
רבי שמעון ובנו נשארו במערה במשך 12 שנים, כשהם מנותקים לחלוטין מהוויות העולם – להוציא לימוד התורה. והנה הגיע היום הגדול – אליהו הנביא הגיע אל המערה ובישר להם על מותו של קיסר רומי. על פי חוקי אותה תקופה, יחד עם מותו של הקיסר והתמנותו של הקיסר הבא, התקבלה "חנינה כללית" וממילא הגזירה נגד רבי שמעון בטלה.

רבי שמעון בר יוחאי ורבי אלעזר בנו יצאו מן המערה. הם ראו כמה איכרים עובדים בשדה. לאחר שנות ההזדככות במערה לא יכול היה רבי שמעון לסבול מראה של יהודים, המבזבזים את זמנם בדברים גשמיים, במקום לעסוק בלימוד התורה. "מניחין חיי עולם ועוסקין בחיי שעה!" קרא רבי שמעון בכאב. ומייד, מעוצם קדושתו הרוחנית, נשרפו וחלפו מן העולם כל אותם איכרים שעליהם הביט. באותו זמן יצאה בת קול מהשמים וקראה: "להחריב עולמי יצאתם?! חיזרו למערתכם!" השניים חזרו אל המערה וישבו בה שנים-עשר חודשים נוספים, על מנת ללמוד טוב יותר כיצד לשלוט בכוחותיהם הרוחניים. לאחר שנה, נשמעה בת קול שנייה שאמרה: "צאו ממערתכם".
שוב יצאו רבי שמעון ובנו אל העולם הפתוח ושוב ראו אנשים עוסקים בחיי העולם הזה. הם אמנם הצטערו, אבל שלטו ברגשותיהם. היה זה יום שישי אחר הצהריים והנה הבחינו בזקן, שרץ עם שני ענפים של הדס. "לאן אתה הולך עם הבשמים האלה?" שאלו אותו. "זה לכבוד שבת" אמר האיש. "אז למה לך שני ענפים?" הם המשיכו לשאול. "האחד כנגד 'שמור' והשני כנגד 'זכור' " הוא אמר, בהתייחסו לשני האספקטים של שמירת השבת בעשרת הדברות. כששמע זאת רבי שמעון הוא פנה אל בנו ואמר בהתפעלות: "ראה כמה חביבות מצוות על ישראל!"

מה השתנה בפעם השניה שיצאו מהמערה מהפעם הראשונה שיצאו? יש המסבירים זאת כך: בפעם הראשונה הם אחזו שדרך ה"רצון לקבל" פסולה בכל מובן שהיא, דהיינו שאסור לאדם לעשות פעולות שהן לתועלת הגוף, כשאין בכך תועלת לנשמה, ולכן מוכרח האדם להתנזר מחיי העולם הזה ולחיות את חיי הנשמה, תורה ומעשים טובים, "רצון להשפיע". אמנם בפעם השניה כשראו את היהודי עם ההדסים הם הבינו שגם בדרך של קבלה לעצמו אם עושה זאת מתוך כוונה הרי זה משובח, דהיינו "רצון לקבל על מנת להשפיע", לאכול טוב כדי שיהיה כוח לעבוד את ה', לישון טוב כדי שיהיה כוח להתפלל ולגדל ילדים, לטייל כדי שיהיה ראש בלי לחצים ונוכל להתמקד יותר במטרה ובהתקדמות וכו'. וכך גם לגבי מצוות השבת שאותו יהודי הידר בה, שהשבת הוא יום בעולם הגשמי אשר מגשר בינו לבין העולם הרוחני. בשבת, אפילו השאיפות הגשמיות ביותר, כמו ארוחה טעימה או שנת צהריים, נושאות בחובן רמה מיוחדת של קדושה ונשמה יתירה!


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
ראש חודש
ספירת העומר
צום עשרה בטבת
חודש אלול
בין המצרים ותשעה באב
שבועות
פורים
פסח
ט``ו בשבט
חנוכה
כיפור
סוכות
ראש השנה
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר