באנר חדש
לוגו עם כתובת
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏שבת ‏14 ‏דצמבר ‏2019  י"ח בחשון, תש"פ
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חגים ומועדים \ פסח \ שביעי של פסח
שאלות קשורות
מה מותר לעשות בחג ובחול המועד?
האם חג פסח הבא עלינו לטובה הוא כמו שבת שאסור בעשיית מלאכה? ומה הדין לגבי "חול המועד"?
אכילת אורז בפסח
האם מותר לאכול בפסח אורז ושאר קטניות? והאם אשכנזי יכול לאכול אצל ספרדי בבית?
לבער את החמץ

למה בפסח מתרחקים כ"כ מחמץ, ומדוע החמירה התורה כ"כ בחמץ "שלא יראה ולא ימצא.."?

אוכל שהיה מתחת למיטה
האם יש אמת במה שיש כאילו שמקפידים לא לאכול מאכלים שהיו מתחת למיטה מפני "רוח רעה"??
מהי ``מצה שמורה``, ``מצת מכונה``, ``מצת יד``

מה ההבדל בין מצה שמורה, למצות מכונה או למצות יד? מה הכי טוב לקחת?

מאמרים דומים
בחודש ניסן- קורבנות הנשיאים
מראש חודש ניסן נוהגים בכל יום לקרוא את הפרשה של הנשיא שהקריב באותו היום, מפרשת קורבנות הנשיאים, ואח"כ אומרים "יהי רצון..."
שמואל הנביא
שמואל הנביא
צוחק מי שצוחק אחרון - הרהורים לחודש אלול
סגולות שונות יש במידת הליצנות. היא מסייעת לאדם להתמודד עם משברים והוא נעזר בה כדי להסית מעליו את חיצי הסבל. מדוע הרחיקוה חכמינו זכרונם לברכה?. ובמושב ליצים לא ישב.
גדרי חמץ
נהגו הרבה מאחנו בני ישראל, לא לסמוך על מכירת החמץ לנכרי כאשר מדובר בחמץ גמור. מהו "חמץ גמור"? יש בזה כמה מנהגים, יש שאינם מוכרים רק חמץ מדאוריתא ותערובת חמץ מדאוריתא, אבל, חמץ מדרבנן מוכרים. ויש, שגם בחמץ מדרבנן, אינם סומכים על המכירה, ויש שאף בספק מדרבנן אינם מוכרים. אי לכך לתועלת העינין החלטנו לפרסם טבלה שבה פירוט דרגת החמץ שיש בהרבה מוצרים נחוצים, כדי ליידע את הציבור. כמו כן יש החושבים שמוצרים שונים אינם כלל בחשש חמץ, לכן הוספנו גם דירוג של מוצרים שחייבים למוכרם.
חובת התלמידים
חובת התלמידים [ליום היא"צ ולזכרו של בעל הסולם]
שביעי של פסח
02/04/15 שורשים

שביעי של פסח אינו חג בפני עצמו, כשמיני עצרת של חג הסוכות, אלא סיומו של חג הפסח, ולכן אין אומרים בו 'שהחינו' בקידוש.

שביעי של פסח, יום שנעשו בו ניסים לאבותינו על הים, והתורה ציותה עליו ''וביום השביעי מקרא קודש יהיה לכם כל מלאכה לא יעשה בהם'' (שמות יב).

ברוב המקומות שנזכר בתורה הציווי של יום טוב ראשון של פסח, נסמך לו גם זכר ליציאת מצרים. ואולם לציווי לחוג בקדושה את שביעי של פסח, לא נסמך בשום מקום זכר לנס שהיה באותו היום, נס הים. וגם כשהתורה מספרת על הנס עצמו, בפרשת 'בשלח', אין שם שום זכר ליום שבו היה הנס, וגם אין שם זכר לחג זה.

החגים לא ניתנו לזכר מפלת אויבנו אלא על הישועה שנעשתה לישראל בלבד,שה' יתברך לא שמח במפלתם. לכן נאמרה להם מצות יום טוב אחרון של פסח לפני שידעו שביום זה עתידים המצרים לטבוע בים. ולפיכך מעלימה התורה גם אחרי כן את הקשר שבין קדושת החג הזה עם קריעת ים סוף.

ועיקר השמחה שישראל שמחים ביום הזה, הוא על השירה שמשה ובני ישראל אמרו באותו ברוח הקדש, וזכו ששירתם נקבעה בתורה לעולמי עד, והקדוש ברוך הוא וכל פמליותיו הקשיבו לשירתם.

בשביעי של פסח, כ''א בניסן, שמונים ואחת שנה לפני שעמדו ישראל על הים, הושלך משה ליאור מפני גזרת פרעה. וכדברי ר' חנינא בר פפא, 'אותו היום - כ''א בניסן היה. אמרו מלאכי שרת לפני ה': ריבונו של עולם, מי שעתיד לומר שירה על הים ביום זה, ילקה ביום זה'?

וביום זה הלך משה בשליחותו של הקב''ה ממדין למצרים להוציא את ישראל משם. כי בט''ו בניסן נגלה עליו ה' יתברך בסנה והיה משדל אותו לקבל עליו שליחות זו, במשך שבעה ימים. שבעה ימים אלה, הם חג הפסח


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
ראש חודש
ספירת העומר
צום עשרה בטבת
חודש אלול
בין המצרים ותשעה באב
שבועות
פורים
פסח
ט``ו בשבט
חנוכה
כיפור
סוכות
ראש השנה
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר