חשיבה הכרתית  יעקב אנושי
פותחים שולחן
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏יום רביעי ‏18 ‏יולי ‏2018  ז' בתמוז, תשע"ח
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חגים ומועדים \ פסח \ החמץ ואיסוריו
שאלות קשורות
מה מותר לעשות בחג ובחול המועד?
האם חג פסח הבא עלינו לטובה הוא כמו שבת שאסור בעשיית מלאכה? ומה הדין לגבי "חול המועד"?
אכילת אורז בפסח
האם מותר לאכול בפסח אורז ושאר קטניות? והאם אשכנזי יכול לאכול אצל ספרדי בבית?
לבער את החמץ

למה בפסח מתרחקים כ"כ מחמץ, ומדוע החמירה התורה כ"כ בחמץ "שלא יראה ולא ימצא.."?

אוכל שהיה מתחת למיטה
האם יש אמת במה שיש כאילו שמקפידים לא לאכול מאכלים שהיו מתחת למיטה מפני "רוח רעה"??
מצה שרויה

האם יש בעיה לשרות את המצה במים לפני שאוכלים? ומה המקור לזה?

מאמרים דומים
בחודש ניסן- קורבנות הנשיאים
מראש חודש ניסן נוהגים בכל יום לקרוא את הפרשה של הנשיא שהקריב באותו היום, מפרשת קורבנות הנשיאים, ואח"כ אומרים "יהי רצון..."
שמואל הנביא
שמואל הנביא
גדרי חמץ
נהגו הרבה מאחנו בני ישראל, לא לסמוך על מכירת החמץ לנכרי כאשר מדובר בחמץ גמור. מהו "חמץ גמור"? יש בזה כמה מנהגים, יש שאינם מוכרים רק חמץ מדאוריתא ותערובת חמץ מדאוריתא, אבל, חמץ מדרבנן מוכרים. ויש, שגם בחמץ מדרבנן, אינם סומכים על המכירה, ויש שאף בספק מדרבנן אינם מוכרים. אי לכך לתועלת העינין החלטנו לפרסם טבלה שבה פירוט דרגת החמץ שיש בהרבה מוצרים נחוצים, כדי ליידע את הציבור. כמו כן יש החושבים שמוצרים שונים אינם כלל בחשש חמץ, לכן הוספנו גם דירוג של מוצרים שחייבים למוכרם.
צוחק מי שצוחק אחרון - הרהורים לחודש אלול
סגולות שונות יש במידת הליצנות. היא מסייעת לאדם להתמודד עם משברים והוא נעזר בה כדי להסית מעליו את חיצי הסבל. מדוע הרחיקוה חכמינו זכרונם לברכה?. ובמושב ליצים לא ישב.
חובת התלמידים
חובת התלמידים [ליום היא"צ ולזכרו של בעל הסולם]
החמץ ואיסוריו
29/03/15 שורשים

מהו חמץ? הלש קמח מחמשת מיני דגן במים והשהה את הבצק קודם אפיתו כדי שיעור חימוץ, הרי זה חמץ מהתורה. ואלו הם חמשת מיני דגן שחמצם אסור: חיטה, כוסמת (ויש אומרים כוסמין), שעורה, שבולת שועל ושיפון.

וזמן שהית הבצק כדי חימוצו, שיערו חכמים, שמונה עשרה דקות בבצק רגיל הנילוש בלישה רגילה. ואם עברו שמונה עשרה דקות משעת נתינת המים בקמח ולא עשה בו כלום, הרי הבצק נעשה חמץ ודאי. וזמן הלישה והעריכה ושאר עשיותיו בבצק, אינו ממנין שמונה עשרה הדקות. ואולם אחרי שהבצק התחמם על ידי העסק, מקפידים שלא להשאירו אפילו זמן מועט. ואפילו שלא התחמם, נזהרים לכתחילה שלא להשהות את הבצק ללא עיסוק בו.

אם לשים את הקמח במי (מיץ) פירות או בביצים, אינו נעשה חמץ, אלא שהרבה נזהרים מלעשות כן, שמא תתערב בקמח טיפת מים, ומי פירות עם מים ממהרים להחמיץ אף בשהיה מועטת משמונה עשרה דקות. ויש שיטות שסוברים שמי פירות מחמיצים.

החמץ בפסח אסור באכילה, ואסור בשתיה, ואסור הוא גם בהנאה, וצריך לשרוף אותו, או מעבירו מן העולם בדרך אחרת.

החמץ בפסח אסור במשהו, שאם נתערב משהו הימנו אפילו באלף, או יותר, אינו בטל והכל אסור. אבל אם נתערב משהו חמץ קודם הפסח, אפילו לאחר חצות יום י''ד, הרי הוא בטל בשישים כמותו, כל שאינו נותן טעם בתערובת, ואפילו הגיע אחר כך זמן איסור החמץ, אינו נאסר.

ואסרו חכמים לאכול חמץ מתחילת שעה שישית, כדי שלא יגע באיסור תורה שנאמר על קרבן הפסח 'לא תאכל עליו חמץ'. ואלו שעות זמניות.

'כל האוכל כזית חמץ בפסח מתחילת ליל חמישה עשר עד סוף יום אחד ועשרים בניסן, במזיד - חייב כרת, שנאמר: 'כי כל אוכל חמץ ונכרתה....'

חמץ שעבר עליו הפסח, אסור בהנאה לעולם. ואפילו הניחו חמץ בשגגה או באונס, אסור אחרי הפסח. כדי שלא יניח אדם חמץ ברשותו בפסח כדי שיהנה בו אחר הפסח.


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
ראש חודש
ספירת העומר
צום עשרה בטבת
חודש אלול
בין המצרים ותשעה באב
שבועות
פורים
פסח
ט``ו בשבט
חנוכה
כיפור
סוכות
ראש השנה
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר