באנר חדש
לוגו עם כתובת
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏יום חמישי ‏22 ‏אוגוסט ‏2019  כ"ב באב, תשע"ט
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חגים ומועדים \ פסח \ מכירת חמץ
שאלות קשורות
מה מותר לעשות בחג ובחול המועד?
האם חג פסח הבא עלינו לטובה הוא כמו שבת שאסור בעשיית מלאכה? ומה הדין לגבי "חול המועד"?
אכילת אורז בפסח
האם מותר לאכול בפסח אורז ושאר קטניות? והאם אשכנזי יכול לאכול אצל ספרדי בבית?
אוכל שהיה מתחת למיטה
האם יש אמת במה שיש כאילו שמקפידים לא לאכול מאכלים שהיו מתחת למיטה מפני "רוח רעה"??
לבער את החמץ

למה בפסח מתרחקים כ"כ מחמץ, ומדוע החמירה התורה כ"כ בחמץ "שלא יראה ולא ימצא.."?

מהי ``מצה שמורה``, ``מצת מכונה``, ``מצת יד``

מה ההבדל בין מצה שמורה, למצות מכונה או למצות יד? מה הכי טוב לקחת?

מאמרים דומים
בחודש ניסן- קורבנות הנשיאים
מראש חודש ניסן נוהגים בכל יום לקרוא את הפרשה של הנשיא שהקריב באותו היום, מפרשת קורבנות הנשיאים, ואח"כ אומרים "יהי רצון..."
שמואל הנביא
שמואל הנביא
גדרי חמץ
נהגו הרבה מאחנו בני ישראל, לא לסמוך על מכירת החמץ לנכרי כאשר מדובר בחמץ גמור. מהו "חמץ גמור"? יש בזה כמה מנהגים, יש שאינם מוכרים רק חמץ מדאוריתא ותערובת חמץ מדאוריתא, אבל, חמץ מדרבנן מוכרים. ויש, שגם בחמץ מדרבנן, אינם סומכים על המכירה, ויש שאף בספק מדרבנן אינם מוכרים. אי לכך לתועלת העינין החלטנו לפרסם טבלה שבה פירוט דרגת החמץ שיש בהרבה מוצרים נחוצים, כדי ליידע את הציבור. כמו כן יש החושבים שמוצרים שונים אינם כלל בחשש חמץ, לכן הוספנו גם דירוג של מוצרים שחייבים למוכרם.
חובת התלמידים
חובת התלמידים [ליום היא"צ ולזכרו של בעל הסולם]
צוחק מי שצוחק אחרון - הרהורים לחודש אלול
סגולות שונות יש במידת הליצנות. היא מסייעת לאדם להתמודד עם משברים והוא נעזר בה כדי להסית מעליו את חיצי הסבל. מדוע הרחיקוה חכמינו זכרונם לברכה?. ובמושב ליצים לא ישב.
מכירת חמץ
29/03/15 שורשים

מי שיש לו חמץ הרבה, וחס עליו מלבערו מפני ההפסד המרובה, מותר לו למכור את חמצו לנכרי, וכותב עם הנכרי שטר מכירה, ומשאיר את החמץ בביתו ואינו עובר על החמץ הזה בבל יראה ובל ימצא, כיון שהחמץ אינו שלו אלא של הנכרי. אבל חייב ליחד לחמץ הזה מקום ומשכירו לנכרי שיהא גם המקום של הנכרי עד אשר יוציא את חמצו מביתו לאחר הפסח. ואותו מקום צריך שיהא צנוע ומגודר כדי שלא יבוא הוא או אחד מבני הבית לגשת לשם בפסח ולהוציא משם דבר של חמץ מתוך הרגל ושכחה. וצריך לתת לנכרי את האפשרות להגיע לחמץ.

וכותב לנכרי שהוא מוכר לו את חמצו במחיר שהוא קוצב לו, ולוקח ממנו איזה סכום כסף או שוה כסף, ומקנה לו את חמצו מעתה, ומתנה עמו שאם לא יבוא במוצאי החג להשלים לו את המחיר הקצוב, יעבור כל החמץ מאותה שעה, היינו ממוצאי החג, לרשות המוכר. נמצא שכל ימי החג החמץ ברשות הנכרי, ואין הישראל עובר עליו בבל יראה ובל ימצא.

ואפילו שיודע בוודאות שהנכרי לא ימלא אחרי תנאי המכירה ולא ישלים את המחיר הקצוב והחמץ יעבור איליו לרשותו אחרי החג, צריך בשעת המכירה לגמור בליבו שעכשיו הוא מוכרו באמת ושוב אינו שלו.

עושים מכירת חמץ לנכרי גם על ידי שליח, לכן בדורותינו נוהגים שכל אחד מוכר את חמצו על ידי בית הדין, וכל מי שיש לו חמץ למכור, בא לבית הדין או לרב, ומקנה לו את חמצו עם מקומו על מנת שבית הדין ימכור את הכל לנכרי בתנאים שיהיו נראים לעיניו, או שעושה את הרב כשליחו למכור לנכרי. והכל שריר וקים מדין מקח וממכר.

צריך למכור רק חמץ שהוא בעין, אבל חמץ המובלע בכלים - אין צורך, אלא רוחצים היטב ושמים אותם במקום מוצנע ודי בכך. ויש הנוהגים משום חומרא למכור לנכרי גם כלים של חמץ שיש להם בביתם, ולא מוכרים את הכלים עצמם, אלא מוכרים את החמץ המובלע בהם בלבד, כדי שלא יצטרכו להטביל אותם אחרי הפסח כי הם הופכים להיות כלים שנקנו מגוי.

כל זמן שהחמץ מותר בהנאה, היינו עד סוף שעה חמישית מיום ארבעה עשר, מותר למכרו לנכרי. כשעברה שעת התר הנאתו, אסור למכרו, כי כבר אינו שלא, ואי אפשר למכור מה שלא שלו, ואם מכר, הקינין לא מועיל. לפיכך חייב לבערו אפילו אם יש לו בזה הפסד מרובה.

 


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
ראש חודש
ספירת העומר
צום עשרה בטבת
חודש אלול
בין המצרים ותשעה באב
שבועות
פורים
פסח
ט``ו בשבט
חנוכה
כיפור
סוכות
ראש השנה
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר