חשיבה הכרתית  יעקב אנושי
פותחים שולחן
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏יום רביעי ‏18 ‏יולי ‏2018  ז' בתמוז, תשע"ח
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חגים ומועדים \ פסח \ קמחא דפסחא
שאלות קשורות
מה מותר לעשות בחג ובחול המועד?
האם חג פסח הבא עלינו לטובה הוא כמו שבת שאסור בעשיית מלאכה? ומה הדין לגבי "חול המועד"?
אכילת אורז בפסח
האם מותר לאכול בפסח אורז ושאר קטניות? והאם אשכנזי יכול לאכול אצל ספרדי בבית?
לבער את החמץ

למה בפסח מתרחקים כ"כ מחמץ, ומדוע החמירה התורה כ"כ בחמץ "שלא יראה ולא ימצא.."?

אוכל שהיה מתחת למיטה
האם יש אמת במה שיש כאילו שמקפידים לא לאכול מאכלים שהיו מתחת למיטה מפני "רוח רעה"??
מצה שרויה

האם יש בעיה לשרות את המצה במים לפני שאוכלים? ומה המקור לזה?

מאמרים דומים
בחודש ניסן- קורבנות הנשיאים
מראש חודש ניסן נוהגים בכל יום לקרוא את הפרשה של הנשיא שהקריב באותו היום, מפרשת קורבנות הנשיאים, ואח"כ אומרים "יהי רצון..."
שמואל הנביא
שמואל הנביא
גדרי חמץ
נהגו הרבה מאחנו בני ישראל, לא לסמוך על מכירת החמץ לנכרי כאשר מדובר בחמץ גמור. מהו "חמץ גמור"? יש בזה כמה מנהגים, יש שאינם מוכרים רק חמץ מדאוריתא ותערובת חמץ מדאוריתא, אבל, חמץ מדרבנן מוכרים. ויש, שגם בחמץ מדרבנן, אינם סומכים על המכירה, ויש שאף בספק מדרבנן אינם מוכרים. אי לכך לתועלת העינין החלטנו לפרסם טבלה שבה פירוט דרגת החמץ שיש בהרבה מוצרים נחוצים, כדי ליידע את הציבור. כמו כן יש החושבים שמוצרים שונים אינם כלל בחשש חמץ, לכן הוספנו גם דירוג של מוצרים שחייבים למוכרם.
צוחק מי שצוחק אחרון - הרהורים לחודש אלול
סגולות שונות יש במידת הליצנות. היא מסייעת לאדם להתמודד עם משברים והוא נעזר בה כדי להסית מעליו את חיצי הסבל. מדוע הרחיקוה חכמינו זכרונם לברכה?. ובמושב ליצים לא ישב.
חובת התלמידים
חובת התלמידים [ליום היא"צ ולזכרו של בעל הסולם]
קמחא דפסחא
23/03/15 שורשים

מנהג בכל ישראל שבימים הראשונים של חודש ניסן גובים 'מעות חיטין' מכל בני העיר כפי אשר תשיג ידם, וקונים במעות אלה חיטים לפסח ומחלקים אותם לעניי העיר, איש כפי צרכיו לפסח. ונותנים להם גם שאר צרכי החג ביין, בשר ודגים, או נותנים להם מעות והם קונים צרכיהם בעצמם.

ונהגו מנהג זה לפני פסח, לא משום מצוות צדקה, שהרי מצוה זו נוהגת בכל השנה כמו בפסח, אלא משום חרות נהגו בו. שאפילו אם קיים אדם מצות צדקה כהלכתה, אין הוא מרגיש חירות בנפשו אם הוא יודע שבסמוך לו נמצאים רעבים שאין להם מה לאכול. וגם אומרים בתחילת ההגדה: 'כל דכפין ייתי ויכול', כלומר, כל מי שרעב יבוא ויאכל, ויוצא שהוא דובר דבר שקר, הרי שידע שיש רעבים בעירו ולא טרח קודם החג לשבור רעבונם. ואחרי שטרח וסיפק מזונם של העניים שידועים לו, ואומר : שמא נשאר עוד מי שלא ידעתי כי רעב הוא - שולחני ערוך לפניו, הרי נאמנים דבריו, ומקבל שכר גם על אמירה זו כאילו עשה גם עתה והאכיל רעבים ושמח לב עניים.

כל בני העיר חייבים ליתן מעות חיטין לעניים בני עירם, וכופין עליהם את הסרבנים, וגובין אותם אפילו מתלמידי חכמים שפטורים מדברים אחרים. וכל אחד נותן לעניי עירו. וכל עניי העיר זכאים לקבל 'קמחא דפסחא' לצורך מצות החג.

נהגו ברב תפוצות ישראל לגבות מעות חיטין בעסק גדול.

(מתוך ספר התודעה)


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
ראש חודש
ספירת העומר
צום עשרה בטבת
חודש אלול
בין המצרים ותשעה באב
שבועות
פורים
פסח
ט``ו בשבט
חנוכה
כיפור
סוכות
ראש השנה
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר