באנר חדש
לוגו עם כתובת
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏יום שישי ‏23 ‏אוגוסט ‏2019  כ"ג באב, תשע"ט
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חגים ומועדים \ פורים \ ימי הפורים
שאלות קשורות
עשרת ימי תשובה
מדוע התשובה מיוחדת בימים אלו יותר מכל השנה?
יום הכיפורים
האם יום כיפור מכפר רק לעושים תשובה?
משלוח מנות
מה הרעיון של "משלוח מנות"??
תשליך

יש לי כמה שאלות על תפילת "תשליך"; מה המקור שלה? האם חובה לומר אותה ליד חוף הים? מה לגבי נשים אם צריכות גם להגיד? ועד מתי אפשר לאמרה?

כל נדרי

שלום, רציתי לשאול שאלה בנוגע לתפילת כל נדרי ביום כיפור, לפני יותר משלוש שנים התחייבתי לקרוא כל יום פרק שירה עד שאתחתן, ואני רוצה להפסיק עם זה. השאלה שלי האם תפילת "כל נדרי" שאשתתף בה (אי"ה) ביום כיפור הבעל"ט תתיר לי להפסיק את ההתחייבות. תודה על המענה.

מאמרים דומים
בחודש ניסן- קורבנות הנשיאים
מראש חודש ניסן נוהגים בכל יום לקרוא את הפרשה של הנשיא שהקריב באותו היום, מפרשת קורבנות הנשיאים, ואח"כ אומרים "יהי רצון..."
חודש אלול - ימי רצון
אלול הוא האחרון בחודשי השנה לפני ראש השנה. וראש השנה הוא יום הדין לכולם, לפיכך נקבע חודש אלול לתשובה ובו מרבים באמירת סליחות ותחנונים לפני ה'.
ופרוש עלינו סוכת שלומך
חג סוכות בפתח... ותכל'ס עדיין לא ברור לנו מה העניין של הסוכה? כי אם העניין להיזכר בניסים שעשה לנו ה', כמו "ענני הכבוד", אז למה אי אפשר לשבת בבית בנחת ולהיזכר משם...?
מנהגי חודש אלול
קצת מנהגים של חודש אלול...
חובת התלמידים
חובת התלמידים [ליום היא"צ ולזכרו של בעל הסולם]
ימי הפורים
02/03/15 שורשים

פורים חוגגים במשך שני ימים, אך יש חלוקה במקומות, במקום שנוהגים לחגוג בו בי''ד לא חוגגים בט''ו וההיפך, וכתוב ''לקיים את ימי הפורים האלה בזמניהם'' (אסתר ט)

ומדוע חוגגים את הפורים בזמנים חלוקים למקומות, ולא עושים אותו יום אחד בכל מקום כשאר הימים הטובים?

בימי מרדכי ואסתר חלוקים היו היהודים אשר בשושן, מן היהודים אשר בשאר המדינות. בכל שאר המדינות נלחמו היהודים בשונאיהם ביום י''ג, ונחו ביום י''ד ועשו אותו יום משתה ושמחה, והיהודים אשר בשושן, נקהלו בשלושה עשר בו ובארבעה עשר בו ונלחמו בשונאיהם, ונחו בחמישה עשר ועשו אותו יום משתה ושמחה. ורצו החכמים שבאותו הדור לחלוק כבוד לארץ ישראל שהייתה חרבה בימים ההם, וכדי שיהיה זיכרון לארץ ישראל בנס הזה אמרו: שושן הבירה שנעשה בה הנס - חשובה היא ותעשה יום טוב לעצמה ביום חמשה עשר, אף על פי שישיבתה קרובה, ובימי יהושע בן נון עדין לא היתה מוקפת חומה. כל הכרכים האחרים, שהיו מיושבים ומוקפים חומה בימי יהושע בן נון אף על פי שפרוזים עתה וחרבים - חשובים הם ונמנים עם שושן לעשות יום טוב ביום שושן בט''ו. לא היו מוקפים חומה בימי יהושע בן נון אף על פי שמוקפים עתה - אינם חשובים, ועושים יום טוב ככל שאר הפרזים, בארבעה עשר. ותולין זאת ביהושע בן נון, שהוא היה כובש ארץ ישראל, וגם היה הראשון שנלחם בעמלק. לפיכך, פורים שעושים ביום ארבעה עשר, נקרא 'פורים דפרזות', ופורים שעושין ביום חמשה עשר נקרא 'פורים דכרכים' או 'פורים דמוקפין'.

והיום המקום היחידי שאין לנו בו ספק זה ירושלים שעושין בו פורים וודאי בחמישה עשר. וכל שאר המקומות שקורין בהם אתהמגילה גם בחמישה עשר, עיקר מצוות פורים שלהם בי''ד, ואינם נוהגים בט''ו אלא מפני הספק בלבד, אבל אין מברכים על מקרא מגילה שביום חמישה עשר


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
ראש חודש
ספירת העומר
צום עשרה בטבת
חודש אלול
בין המצרים ותשעה באב
שבועות
פורים
פסח
ט``ו בשבט
חנוכה
כיפור
סוכות
ראש השנה
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר