באנר חדש
לוגו עם כתובת
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏יום שישי ‏22 ‏נובמבר ‏2019  כ"ו בתשרי, תש"פ
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חסידות \ ימי השובבים - עיקר זמן התיקון בשבת קודש
שאלות קשורות
לבער את החמץ

למה בפסח מתרחקים כ"כ מחמץ, ומדוע החמירה התורה כ"כ בחמץ "שלא יראה ולא ימצא.."?

שינה בסוכה

האם חובה לישון בסוכה? אין לי שם מזגן וחם נורא. ומה לגבי נשים?

כעס

שלום כבוד הרב! לאחרונה אני עצבנית וכועסת מאוד... מה שאף פעם לא קרה לי, מה אני יכולה לעשות כדי לצאת מזה?

לבער את החמץ

למה בפסח מתרחקים כ"כ מחמץ, ומדוע החמירה התורה כ"כ בחמץ "שלא יראה ולא ימצא.."?

מה רע בחמץ?

למה עושים עניין גדול מאיסור אכילת החמץ בפסח, ומדוע בתורה זה כל כך חמור: "שלא יראה ולא ימצא"...?

מאמרים דומים
להתחבר לנשמה - חלק ראשון מתוך עשרה
האדם יכול לזהות את עצמו באחת משתי האפשרויות. (כמובן שישנה גם אפשרות שהאדם יתכחש לכך שיש בו גם כח רוחני, אך לא באדם כזה עסקינן.) אפשרות ראשונה, האדם יכול לזהות את עצמו כגוף שבתוכו נטמנה נשמה גנוזה. האפשרות השניה היא שהאדם יזהה את עצמו כנשמה שעליה הלבישו גוף. ההבדל בין שתי האפשרויות אינו נעוץ בסדר הקדימות או במינון, אם יש שמונים אחוז גוף ועשרים אחוז נשמה או להפך. ההבדל בזיהוי האדם את עצמו כגוף או כנשמה הוא הבדל במהות. בזיהוי מה הוא האדם בעצם – בעצמיות הפנימית שלו.
חובת התלמידים
חובת התלמידים [ליום היא"צ ולזכרו של בעל הסולם]
ימי ספירת העומר - ימים של שינוי
בימים אלו של ספירת העומר, זמן שבו חורבן אדיר נפל על ראש כל בני ישראל עם מותם של 24 אלף התנאים, יש לנו הזדמנות פז לתקן את העבר בעזרת ההווה, להוסיף אור במקומות הכי חשוכים
חוקי הרוחניים
חוקים רוחניים עליונים הנוהגים בנבראים
להתחבר לנשמה - חלק שני מתוך עשרה
אם שורש האדם הוא רק טוב ואף "טוב מאוד" מאיפה הגיע ה"רע" שמתגלה בו? מה המקום הראשון שקיים בו סוג של רוע? הפעם הראשונה שנזכר "רע" בתורה הוא בעץ הדעת – "ועץ הדעת טוב ורע". האדם היה רק טוב, ואילו עץ הדעת היה מעורב מטוב ורע. בעצם החטא של עץ הדעת, אדם הראשון והאדם בכלל הכניס את הרע שהיה חיצוני לו פנימה. אך עדין למרות שכרגע ה"רע" נכנס פנימה ועוד לא הגענו להשלמת התיקון של החטא, בנקודה הפנימית ביותר האדם הוא רק נשמה זכה וטהורה, והחטא והרע שנכנסו פנימה לא חילחלו וחיללו את עומק ועצם נשמת האדם.
ימי השובבים - עיקר זמן התיקון בשבת קודש
11/01/15 שורשים

אומרים חז''ל שהשבתות בימי השובבים מסוגלות לתשובה ולתיקון המעשים יותר מימות החול, והטעם הוא שבימי שבת קודש קוראים את הפרשה שבתורה, ועל ידי הקריאה מתעורר ומתגלה הזמן יותר.

וכותב בעל ה''אמרי נועם'': 'העיקר הוא בימי השובבים לדבק עצמו בקדושת השבת, ולשמור השבתות שבתוך ימי השובבים בקדושה נפלאה, והוא תיקון לכל ימי השובבים''

וכתוב ב''צמח צדיק'' (פרשת שמות):

''ידוע מה שכתבו בספרים הקדושים, דבימים האלו שמתחילין פרשיות שובבי''ם, הוא מסוגל מאוד לשוב על חטאת נעורים, ולתקן מידת היסוד, כי בימים האלו מתעורר התיקון שהיה במצרים, שתיקנו מדת היסוד, והעלו הניצוצות הקדושים לשרשן, ועיקר התשובה הוא על ידי שמירת שבת קודש והתורה הקדושה''.

ולאור כל זה, הלב מתמלא בשמחה, על שאנו בנים של ה' מלך מלכי המלכים, שהעניק לנו ימים וזמנים שבהם הוא מחזיר אותנו בתשובה, ומושיט לנו יד לקרבנו איליו.

מתוך ''משנת החסידות'' לימי השובבי''ם


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
ליקוטי מוהר``ן
סיפורי מעשיות
בעל שם טוב
חסידות כללית
תניא
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר