באנר חדש
לוגו עם כתובת
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏יום חמישי ‏12 ‏דצמבר ‏2019  ט"ז בחשון, תש"פ
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חסידות \ ימי השובבי``ם - אחד מזמני התשובה
שאלות קשורות
לבער את החמץ

למה בפסח מתרחקים כ"כ מחמץ, ומדוע החמירה התורה כ"כ בחמץ "שלא יראה ולא ימצא.."?

שינה בסוכה

האם חובה לישון בסוכה? אין לי שם מזגן וחם נורא. ומה לגבי נשים?

כעס

שלום כבוד הרב! לאחרונה אני עצבנית וכועסת מאוד... מה שאף פעם לא קרה לי, מה אני יכולה לעשות כדי לצאת מזה?

לבער את החמץ

למה בפסח מתרחקים כ"כ מחמץ, ומדוע החמירה התורה כ"כ בחמץ "שלא יראה ולא ימצא.."?

מה רע בחמץ?

למה עושים עניין גדול מאיסור אכילת החמץ בפסח, ומדוע בתורה זה כל כך חמור: "שלא יראה ולא ימצא"...?

מאמרים דומים
להתחבר לנשמה - חלק ראשון מתוך עשרה
האדם יכול לזהות את עצמו באחת משתי האפשרויות. (כמובן שישנה גם אפשרות שהאדם יתכחש לכך שיש בו גם כח רוחני, אך לא באדם כזה עסקינן.) אפשרות ראשונה, האדם יכול לזהות את עצמו כגוף שבתוכו נטמנה נשמה גנוזה. האפשרות השניה היא שהאדם יזהה את עצמו כנשמה שעליה הלבישו גוף. ההבדל בין שתי האפשרויות אינו נעוץ בסדר הקדימות או במינון, אם יש שמונים אחוז גוף ועשרים אחוז נשמה או להפך. ההבדל בזיהוי האדם את עצמו כגוף או כנשמה הוא הבדל במהות. בזיהוי מה הוא האדם בעצם – בעצמיות הפנימית שלו.
חובת התלמידים
חובת התלמידים [ליום היא"צ ולזכרו של בעל הסולם]
ימי ספירת העומר - ימים של שינוי
בימים אלו של ספירת העומר, זמן שבו חורבן אדיר נפל על ראש כל בני ישראל עם מותם של 24 אלף התנאים, יש לנו הזדמנות פז לתקן את העבר בעזרת ההווה, להוסיף אור במקומות הכי חשוכים
חוקי הרוחניים
חוקים רוחניים עליונים הנוהגים בנבראים
להתחבר לנשמה - חלק שני מתוך עשרה
אם שורש האדם הוא רק טוב ואף "טוב מאוד" מאיפה הגיע ה"רע" שמתגלה בו? מה המקום הראשון שקיים בו סוג של רוע? הפעם הראשונה שנזכר "רע" בתורה הוא בעץ הדעת – "ועץ הדעת טוב ורע". האדם היה רק טוב, ואילו עץ הדעת היה מעורב מטוב ורע. בעצם החטא של עץ הדעת, אדם הראשון והאדם בכלל הכניס את הרע שהיה חיצוני לו פנימה. אך עדין למרות שכרגע ה"רע" נכנס פנימה ועוד לא הגענו להשלמת התיקון של החטא, בנקודה הפנימית ביותר האדם הוא רק נשמה זכה וטהורה, והחטא והרע שנכנסו פנימה לא חילחלו וחיללו את עומק ועצם נשמת האדם.
ימי השובבי''ם - אחד מזמני התשובה
11/01/15 שורשים

תמיד אפשר לעשות תשובה, ותמיד היא רצוייה ומקובלת. חז''ל מלמדים שיש זמנים מסויימים שבהם ה' עוזר לאדם להתעורר יותר לתשובה, ובאותם הימים קל יותר לתשובה להתקבל ברצון.

רבינו האר''י גילה לנו שבשבועות אלו שבהם עוסקים בתורה בפרשיות של גלות מצרים, גאולת מצרים וקבלת התורה, הם ימים מיוחדים המסוגלים לתשובה ולהתקרבות אל ה' יתברך.

בימים האלו נשפע משמים התעוררות רוחנית, המביאה את האדם להתעוררות. ובימים אלו שערי השמים פתוחים לרוחה, וכדאי לנו לנצל הזדמנות זו לתשובה ולהתקרבות לה'.

האר''י זצ''ל מלמד שבני ישראל במצרים היו עסוקים בתשובה ובברור ניצוצות של נשמות קדושות שנפגמו, לתקנן ולהעלותן. וידוע ''הקריאה מעוררת את הזמן'', ואם כן, בכל שנה ושנה, בימים שבהם קוראים בתורה על גלות מצרים וגאולת מצרים, יש בעצם הקריאה סגולה לעורר את הזמן - וממילא נשפע מלמעלה התעוררות לתשובה ולתיקון המעשים.

ראשי התיבות של הפרשות הללו - שמות, וארא, בא, בשלח, יתרו, משפטים - הן ''שובבים'', רמז שבשבועות אלו אפשר לתקן את המעשים שלא יהיו בבחינת ''שובבים'', ומסוגלים הם לתשובה, כמו שכתוב ''שובו בנים שובבים''.

 

מתוך ''משנת החסידות'' לימי השובבי''ם


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
ליקוטי מוהר``ן
סיפורי מעשיות
בעל שם טוב
חסידות כללית
תניא
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר