באנר חדש
לוגו עם כתובת
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏שבת ‏14 ‏דצמבר ‏2019  י"ח בחשון, תש"פ
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ כללי \ מה בין שעוני רולקס מזוייפים לאנטישמיות? - הרהורים לפרשת בלק
שאלות קשורות
סגולות בדוקות לזיווג !
איזה סגולות ישנם למציאת זיווג?
מה מותר לעשות בחג ובחול המועד?
האם חג פסח הבא עלינו לטובה הוא כמו שבת שאסור בעשיית מלאכה? ומה הדין לגבי "חול המועד"?
מרדכי ואסתר היו בני זוג ?
האם נכון הדבר שמרדכי ואסתר היו בני זוג, הלא במגילת אסתר זה לא נזכר??
יום הזיכרון
האם זה נכון שדווקא חוג שומרי התורה והמצוות נמנעים מלציין את "יום הזיכרון לשואה ולגבורה"??
סדר ט``ו בשבט

למה יש סדר מיוחד לברכות, וכי יש ברכות חשובות ויש שלא? ומהו דין הקדימה?

מאמרים דומים
עבודת ימי ספירת העומר
היום 24 יום לעומר - תפארת שבנצח בכדי לנצח (ממידת הנצח) את היצר שלנו, צריך לנהוג בדרך המלך שהיא דרך הממוצע: הרמב"ם כתב שבכל המידות ילך האדם בדרך המיצוע, אלא שאם נטה לאחת משתי הקצוות, אז מן ההכרח לו להטות עצמו לקצה גבול השני, וכך ירגיל את עצמו לאט לאט לעמוד על דרך המיצוע, ואמרו חז"ל איזה דרך ישרה, שהיא תפארת לעושיה ותפארת לו מן האדם - ופרשו שזוהי דרך המיצוע - וזה מה שמראה לנו מידת התפארת שבנצח. קיניין תורה - "באמונת חכמים", בעקבות החכמה החכמה מניעה את גלגלי העולם קדימה. אם רוצים באמת לרכוש חכמה, צריך לצאת ולחפש אחריה באופן מעשי. יותר חכמה משמעותה יותר חיים, יותר משמעות ויותר הנאה. "איזהו חכם? הלומד מכל אדם". צריך לקחת את החכמה ברצינות אבל גם לבדוק בזהירות כל חכמה מה טיבה. כשפוגשים אדם כדאי לשאול את עצמנו, איזה דבר שעשוי להיות משמעותי עבורי, האדם הזה יודע?
בחודש ניסן- קורבנות הנשיאים
מראש חודש ניסן נוהגים בכל יום לקרוא את הפרשה של הנשיא שהקריב באותו היום, מפרשת קורבנות הנשיאים, ואח"כ אומרים "יהי רצון..."
להתחבר לנשמה - חלק ראשון מתוך עשרה
האדם יכול לזהות את עצמו באחת משתי האפשרויות. (כמובן שישנה גם אפשרות שהאדם יתכחש לכך שיש בו גם כח רוחני, אך לא באדם כזה עסקינן.) אפשרות ראשונה, האדם יכול לזהות את עצמו כגוף שבתוכו נטמנה נשמה גנוזה. האפשרות השניה היא שהאדם יזהה את עצמו כנשמה שעליה הלבישו גוף. ההבדל בין שתי האפשרויות אינו נעוץ בסדר הקדימות או במינון, אם יש שמונים אחוז גוף ועשרים אחוז נשמה או להפך. ההבדל בזיהוי האדם את עצמו כגוף או כנשמה הוא הבדל במהות. בזיהוי מה הוא האדם בעצם – בעצמיות הפנימית שלו.
פרשת פנחס
הרב רז מקהילת "ואני תפילה" בפרוש השבועי שלו - הפעם על פרשת פנחס
``יאמרו רבם דקרו?`` - הרהורים נוגים בעקבות הסתלקות המקובל הצדיק רבי אלעזר אביחצירא ע``ה
עם היוודע דבר הסתלקותו החלו השאלות להכות בחלל הלב ללא רחם. הנהיה כדבר הזה? כיצד קם תלמיד על רבו ורוצחו נפש? וכי יש לך בן ההורג את אביו? האם ניתן להשיב על שאלות אלו?. הרהורים נוגים.
מה בין שעוני רולקס מזוייפים לאנטישמיות? - הרהורים לפרשת בלק
13/07/11 הרב אהרן לוי
 פגשתי בו בהונג קונג. בחור ישראלי משכיל, יוצא יחידה מובחרת, מלח הארץ. הוא הגיע לביתנו במוצאי שבת, נכנס הציג את עצמו והתיישב. גלגלנו שיחת נימוסים ישראלית של "מאיפה אתה בארץ?" ולאחר שמצאנו כמה "חברים" משותפים שאלתי אותו במה אוכל לעזור.

 

       "יש לי שאלה" - אמר. "אני מטייל במזרח כבר כמה חודשים. אתה יודע... הודו, תאילנד, טיבט, המסלול הרגיל. במהלך הטיול נתקלתי בתופעה מעניינת שאין לי עליה תשובה, אולי דווקא אתה תוכל לעזור לי להבין אותה. אני מסתובב עם צעירים מערביים מארצות הברית ומאירופה ויש בינינו מכנה משותף רחב. אנחנו שומעים את אותה מוזיקה, אוכלים באותם מקומות, רוקדים באותו מעגל ולובשים את אותם בגדים. כשאתה בטיול רחוק מהבית כל המחיצות נופלות זו עובדה שכל מטייל נתקל בה. מעין אחוה אנושית אוניברסלית. אלא שהכל טוב ויפה עד שאני נשאל מהיכן אני על המפה. כשאני עונה שאני מישראל, הכל משתנה. פתאום הכל נהיה יותר מאופק, מרוחק. פתאום אני דחוי. פתאום התכניות שלהם משתנות. הם צריכים ללכת, יש להם מחויביות קודמות וכו'".

 

איפה האהבה?

      "למה הם לא אוהבים אותנו? עשינו להם משהו רע? למה כשהם שומעים שאני יהודי ועוד ישראלי, הכל מתהפך?. אי אפשר לתלות זאת בדת השונה שלנו, גם אני וגם הם כלל לא דתיים ולפעמים שמדובר בכלל באתאיסתים גמורים. למה הם שונאים אותנו?. מה עוד אנחנו צריכים לעשות כדי להיות שווים?. הקמנו מדינה, הפסקנו להלוות בריבית, כולנו סוגדים לאותם מותגים, מה עוד? למה?".  חייכתי.

 

     "מה מצחיק בזה?" – נעלב הבחור. "אוה... כלום..." – עניתי.  - "אז למה אתה צוחק?. "מה אתה רוצה שאבכה?". הושטתי לו את ידי "ברוך הבא למועדון היהודי. אולי  השתמשת בתכשירי הגנה, כנראה הם מגינים רק מפני השמש, לא מאנטישמיות". "את זה הבנתי כבר" – אמר הבחור "לא בשביל זה באתי. באתי כדי להבין למה הם שונאים אותנו למרות הדמיון".

 

    ניסיתי להסביר.

 

      חיידק האנטישמיות מלוה את העם היהודי מאז היה לעם, אלא שבכל דור פנים אחרות לו. האנטישמיות תוקפת את העם היהודי על כל זרמיו ואין היא מבדילה בין שבטיו השונים עד שאפילו בעידן הגלובליות ו"הצטמקותו" של כדור הארץ נותרה תופעה זו נחלתו הבלעדית של העם היהודי. 

 

     תופעה זו מייחדת את העם היהודי ומבדילה אותו משאר דיירי האנושות וזאת על אף נסיונותיו הכנים לחבור למשפחת האומות כשווה בין שווים. למה? ככה!. האנטישמיות לא מתה היא רק משנה את סיבותיה, שבכל דור פושטת האנטישמיות צורתה ולובשת צורה חדשה התואמת את רוח התקופה.

 

הפאראדוקס האנטישמי

      בניצניה הראשונים ניתן להבחין עוד בימי אברהם אבינו, עת הושלך לכבשן האש באור כשדים. מאז עברה האנטישמיות גלגולים רבים עד שניתן לומר כי "בזכותה" הואשמנו בכל ההאשמות האפשריות המופקדות בבנק האנושות.

 

      בעוד המן דרש מאחשוורוש להשמיד את העם היהודי בטענה כי אינם תורמים לכלכלה הפרסית, את יהודי פולין דחקו מן הערים המרכזיות אל הכפרים בטענה כי הם גורמים לאבטלה המכה את אזרחי פולין הנכרים. את יהודי ספרד גרשו מארצם על שלא הסכימו להמיר את דתם ואילו היהודים בגרמניה לא קודמו לעמדות בכירות באקדמיה ובשירות הציבורי למרות שהתנצרו. בימי הביניים הואשמו היהודים בהפצת "המגיפה השחורה" וברוסיה הסטליניסטית נערך "משפט הרופאים" בתואנה כי ניסו להרעיל את סטלין. בשנת 1953 הוצאו להורג בארה"ב בני הזוג רוזנברג באשמת ריגול למען ברית המועצות, בעוד שנה קודם לכן נערכו "משפטי פראג" הידועים לשמצה בעקבותיהם הוצאו להורג הנאשמים היהודים כיון שהיו "סוכני האימפריאליזם האמרקני". היהודים בגליציה הואשמו על שאין הם עוסקים בחקלאות אך כשביקשו לחכור אדמות לשם כך נענו בשלילה.

 

     אם לא היו תוצאותיה של האנטישמיות נוראות כל כך אפשר והיא היתה הופכת לסאטירה הטובה בכל הזמנים.

 

     נסיונות רבים נעשו כדי לשוות לאנטישמיות מראה הגיוני. הוגים וסופרים, הסטוריונים ופילוסופים בחשו בה לשווא. ניתן לקבוע כי עד היום לא נמצאה הנוסחה שיש בכוחה להסביר תופעה עתיקה זו וכל הנסיונות לפותרה עלו בתוהו, לפחות לכתיבת שורות אלו.  

 

ה"ראש היהודי" והאנטישמיות

     תופעה זו יותר משהציקה למלומדי אומות העולם, הכבידה על מלומדינו. בעוד את חכמי האומות העסיקה מתוך סקרנות אינטלקטואלית בלבד, את מלומדי עמנו הטרידה האנטישמיות בחיי היומיום. ניתן לומר כי האנטישמיות היתה מאז ומעולם אוייבתם הישירה של "היהודים החדשים" דווקא. אלו השתמשו בראשם היהודי, בחיפוש אחר פתרונות יצירתיים בעזרתם יצליחו סוף סוף לסלקה מחייהם,

 

     יהודים אלו חשבו שבסיוע ההתבוללות ניתן יהיה למגר את השנאה העתיקה. הם שחשבו שהקמת המדינה תפתור אותנו מן הצורך לעסוק בה, אלו גם אלו נכזבו. האנטישמיות מרימה את ראשה וממאנת להעלם בדיוק כמו העם היהודי.

 

     העיסוק בתופעת זו יותר משעסקו בה היהודים ה"ישנים" עסקו בה אלו ה"חדשים". בעוד ה"ישנים" השלימו עימה, עבור ה"חדשים" שימשה האנטישמיות כסמרטוט אדום. הם שניסו הכל כדי להתרחק מן הייחודיות היהודית. הם שטענו "לא עוד עם לבדד ישכון", שניסו לבטל את קדושתו של התנ"ך, שבקשו להפוך את העם היהודי ללאום ללא דת. דווקא הם עומדים מולה נכלמים ואינם מבינים מדוע שונאים אותנו. לפי שאינו דומה יהודי הנרדף בשל אמונתו ליהודי מומר הנרדף למרות מומרותו. על אף שרדיפת שניהם שווה ומובילה לאותן תוצאות, הטראגדיה של האחרון גדולה משל הראשון ולו מחמת התסכול העצום שבליבו המומר.

 

     דומים הם יהודים אלו לילד המבקש לרצות את חבריו לכיתה. הוא מחלק להם ממתקים ומיגדנות, קונה להם מתנות, אך לעולם אינו מצליח להימנות על חבורתם. גם כאשר יתירו לו להימנות עליהם ילעגו לו וישתמשו בו כנושא כליהם.

 

שיח אנטישמים

     בפרשת בלק מתארת התורה את שיחתם של בלק ובלעם.  שני מנהיגים בכירים, בלק מלך מואב ובלעם המכשף. בלק זה מסמל יותר מכל את המלך האנטישמי. בבירתו לא התגוררו יהודים ובני ישראל לא איימו על ממלכתו. כל אשמתם היתה, שבדרכם לארצם המובטחת עברו קרוב מידי לגבולו ועל "חטא" נורא זה  ביקש בלק מבלעם לקלל את ישראל ולהשמידם.

 

    בלעם - למרות שנאתו העזה לעם ישראל ועל אף שהיה חפץ מאוד לקללם, אין הוא עושה זאת והוא מנסה לבהיר לבלק  המתוסכל מדוע. וכך הוא אומר:"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב: מי מנה את עפר יעקב ומספר את רובע ישראל תמות נפשי מות ישרים ותהי אחריתי כמוהו".

 

     בביאורו "אור החיים" על התורה מבאר רבי חיים בן עטר זצ"ל את תשובת בלעם לבלק וזה לשונו: - "הן עם לבדד" - מתמיה על בלק שרוצה לקלל ישראל, ואמר הן עם זה הוא העומד אחר כלות כל האומות יעמוד בדד ישכון, וכל האומות אין מבטח להם אפילו שנים רבות, ואיך רוצה לעקור אומה המתקיימת עד סוף העולם, ואומרו ובגוים לא יתחשב, פירוש לא בא לגדר חשבון מעלתם כשיהיו לבדד, כי אין דומה להם בכל הגדולות שיגיעו האומות".

 

     תשובת בלעם לבלק כוללת בתוכה את הסיבה לאנטישמיות ואת סוד נצחיותה. אכן צודק אתה בשנאתך לעם זה, קובע בלעם באוזניו,  שהרי "אין דומה להם בכל הגדולות שיגיעו האומות". יחד עם זאת לא תוכל להם כיון ש"עם זה הוא העומד אחר כלות כל האומות, יעמוד בדד ישכון" ו"איך רוצה לעקור אומה המתקיימת עד סוף העולם?".

 

     בתשובתו קובע בלעם כי תופעת האנטישמיות או בלשונה התנכי"ת "עם לבדד ישכון" הינה עובדה מוגמרת והיא מובנית בלאום היהודי ללא כל אפשרות להיפטר ממנה. יחד עם זאת לא תוכל לו והוא העומד אחר כלות כל האומות". לא יעזרו נסיונות השמד מבחוץ ואף לא ניסיונות ההטמעות והכפירה בבחירתם, מבית. לאן שילכו תלך עמהם בדידותם - גזירת שמים היא. נצחיות זו היא שתהפוך למושא קנאתם של אומות העולם ומכאן שנאתם.

 

השעון ואנחנו

     "אתה רוצה להגיד שהסיבה לאנטישמיות היא קנאה?" – שאל בן שיחי. "מה יש לקנא בנו? תסתכל איך אנחנו נראים. אלפיים שנה אנחנו נודדים בלי בית, גם כשחזרנו לארץ ישראל אין לנו מנוחה. עד רגע זה אנחנו נלחמים על קיומנו, על הזכות לדרוש שהעולם יכיר בנו. מה יש לקנא בנו?. תראה לי עוד מדינה אחת בעולם בה החיים מתחילים בגיל 21".

 

     "זה נכון" – השבתי לו. "אגב אפשר לקבל את השעון שלך לרגע?". הוא הסיר מידו את שעון הרולקס היוקרתי והושיט לי אותו. התבוננתי בשעון. נראה היה לי שהוא מזוייף. הוא חייך בביישנות.

 

     - "... לא זה לא אמיתי. קניתי אותו בנייט מרקט ב 100 דולר. חיקוי כמעט מושלם. רק שענים מקצוענים באמת יצליחו לזהות שלא מדובר ברולקס אמיתי. – "למה קנית אותו? למה לא קנית רולקס אמיתי?" - הקשיתי. "נראה לך כבודו?" – נפגע בן שיחי. "שאני אקנה שעון ב 5000 דולר?. זה נראה ממש אותו דבר. למה לבזבז כל כך הרבה?. – "אבל זה מזוייף. זה לא אמיתי. לא אכפת לך?" – "מי יידע? אה? תגיד, בשביל שען אחד שווה להשקיע כל כך הרבה כסף?".

 

     - "יפה. התקדמנו. עכשיו בא נעשה תרגיל קטן. בסדר?". הוא לא הבין ואני המשכתי. "עכשיו תאר לעצמך שאתה משתתף באירוע חגיגי ומלוטש. משהו גדול, אירוע שעתיד להשפיע על עתידך הכלכלי. לפתע מישהו ניגש אליך ומבקש לראות את השעון ו... מבחין בזיוף. במקום להתעלם מהתגלית, הוא מחייך, ו... מזמין את כל המשתתפים להביט בשעון המזוייף. זה לא מעליב?. עכשיו תחשוב שזה לא ה"רולקס" תחשוב  שמדובר בך. נניח שאתה מתחזה למישהו אחר ונתפש בקלקלתך, לא תתבייש?".

 

       "הבה נניח לרגע שהשעון המזוייף הוא כל חייך,  האם לא תרצה להסתיר את הזיוף?. עכשיו בא נחשוב יחד. אמור נא לי, מיהו האוייב הגדול ביותר המאיים על סודך? השעונים המקוריים, נכון?. עכשיו בא נעשה עוד צעד אחד קטן. אם אתה רוצה לשמור על סודך הכמוס מה אתה צריך לעשות?.

 

        - "זה פשוט מאוד" – ענה הבחור. "ראשית, לא ללכת לשען מקצועי. שנית, לא להסתובב בין בעלי השעונים המקוריים". "מצויין". – עודדתי אותו. "אתה בכיוון הנכון. אלא שעדיין אתה מאויים. מה יקרה אם תניח את השעון לרגע ומישהו יזהה את הזיוף?. מה אתה צריך לעשות אם תרצה להסיר לחלוטין את האיום מחייך, מה היית עושה?"  – "הייתי אוסר על בעלי הרולקס המקורי להסתובב ברחוב. אם אהיה יותר קיצוני? הייתי מחסל את כל השעונים המקוריים ואז השעון המזוייף שלי היה הופך למקורי". – "נפלא. וכיצד היית מגיב אם בעלי השעונים המקוריים היו מחמיאים לך על הרולקס המזוייף שלך כשחיוך מיסתורי נסוך על פניהם?".  "הייתי כועס מאוד" - השיב הבחור. צחקתי מלא הפה.

 

     "עכשיו אתה מבין יקירי? פשוט נמאס להם לאומות העולם. נמאס להם להתנצל. נמאס להם מרגשות האשמה שאנו מעוררים בהם. נמאס להם מהמוסר היהודי התובעני. הם רוצים חופש. מה הם צריכים לעשות כדי להיפטר ממנו? אמרת זאת בעצמך לא?. כשהמוסר היהודי ייעלם יהפוך המוסר האנושי למקורי. עד אז הם צריכים להימנע מפגישה עם בעלי המוסר המקורי. כדי להעלימו נדרשים בעלי המוסר המזוייף להעלים את נושאי המוסר האמיתי מעל במת ההיסטוריה, כשיצליחו במשימתם יהפוך המוסר המזוייף למקורי. הבנת?".

 

      "לאורך הדורות ניסו רבים לאסור את השימוש ב"רולקס" האמיתי. הם גזרו עלינו שלא לקיים מצוות. שרפו את ספרי התורה, אסרו על לימוד התלמוד ואף כלאו אותנו בגיטאות. רק לא לראות אותנו. רק לא לעמת בין "השעונים". זה לא צלח. גם הניסיונות לחסל את בעלי השעונים המקוריים לא צלח. אפילו היום, כשבעלי הרולקס המקורי אינם עונדים אותו  ולפעמים אף מתביישים בו, עדיין חוששים מאיתנו בעלי השעונים המזוייפים. הם יודעים טוב מאיתנו עד כמה אנו מסוכנים עבורם, שכן מה יקרה אם יום אחד נחליט בכל זאת לענוד את ה"רולקסים" שלנו?.

 

     זהו שאמר בלעם לבלק. "הן עם לבדד ישכון" – גם אם לא יתערבו בנו היהודים. גם אם יוותרו ככבשה בין שבעים זאבים. עדיין יש בהם כדי לאיים על מקוריותנו. "ובגויים לא יתחשב" – גם אם נתהדר בשעונינו – התלונן בלעם באוזניו, לעולם לא נהפוך למקוריים וכדברי ה"אור החיים" - "כי אין דומה להם בכל הגדולות שיגיעו האומות". רק חיסולם יפתור את שאלת המקוריות אלא שלחסלם אי אפשר.

 

כשהשען פגש ברולקס    

      כשלושת אלפי שנים לאחר המפגש בין בלעם ובלק, עסק בסוגייה זו הסופר מרק טווין. כאילו ביקש לבחון את קביעתו של בלעם הקוסם. גם הוא הביט בשעון המקורי ונדהם מיופיו  שהשביח עם השנים וביקש לעמוד על ייחודו ולהגדיר את מעלתו. וכך כתב:

 

     "המצרים, הבבלים והפרסים עלו ומילאו את העולם בשאון הדר ויפעה. עד שהועם הזוהר והם שקעו, נבלו ועברו מן העולם. היוונים והרומאים הלכו בעקבותיהם. עוררו רעש עצום ונעלמו. עמים אחרים הופיעו, נשאו ברמה את לפידם לזמן מה, אך הוא נשרף באש של עצמו, ועתה הם יושבים בצל או אבדו בכלל. היהודי ראה את כולם, הביס את כולם והוא היום מה שהיה מאז ומעולם. אינו מראה סימני שקיעה, לא תשישות של זקנה, אין האטה בכישוריו וערנותו לא קהתה. כולם בני תמותה בעולם מלבד היהודים. כל הכוחות חולפים, אך הוא נשאר. מהו סוד נצחיותו?".

 

אם תבקש לזהות את מקוריות של השעון, קובע מרק טווין, בדוק את עמידותו. השעונים המזוייפים ברי חלוף הם. אולי הם בוהקים לזמן מה אך לאורך השנים הם מתקלקלים, נשחקים, והופכים לפסולת. ייחודו של השעון המקורי ניכר בעמידותו. השנים הרבות אינן נותנות בו את אותותיהן, פגעי הזמן לא יכניעוהו והוא ישאר מדוייק ובוהק כנתינתו מסיני.

 

    ולראיה. ה"שען" מרק טווין הפך זה מכבר להיסטוריה וגם בלעם כבר מזמן לא כאן. בלק ומואב הפכו לאבק כוכבים ואילו אנחנו עדיין כאן. ה"שעון" שלנו לא מפסיק לתקתק והוא מדוייק כאילו זה עתה יצא מהמפעל.  איך לא תהיה האנטישמיות? תגיד לי. מה חשבת לעצמך? שאם תסתיר את רולקס שלך בג'ינס קרוע לא יבחינו במקוריותו?.

 

     אמנם  מעט חבוטים, מדולדלים, אך עדיין מקוריים. קצת מאובקים אך מסרבים בעקשנות להפסיק לתקתק. חוצפה יהודית בהתגלמותה. חוצפת המקוריות.

 

     מה לא ניסו לעשות לשעון שלנו ובלבד שיפסיק "ללכת"?. זרקו אותו למים, העבירוהו באש, זרקוהו לארץ ודרסוהו בסנדל המסומר. כלום לא עזר. נאדה. חדש ומבריק. טוב... אמנם קצת שרוט אך עדיין מקורי.  זה סוד האנטישמיות.

 

     אם אתם רוצים לדעת למה כולם מנסים לשדוד מכם את ה"רולקס" שלכם. הוציאו נא מהקופסה את תעודת האחריות הישנה. היא אמנם מעט דהוייה אך בהירה לחלוטין. לאף אחד בעולם אין תעודה כזאת. שימרו עליה מכל משמר שכן היא הערובה היחידה למקוריות השעון שלכם. אל תפחדו ממנה שכן גם אם תשמידו אותה וגם אם תשמרו עליה תמיד תמשיכו לשמש מטרה לשודדים וחמדנים. אלא שאם תשמרו עליה לפחות תדעו למה אנחנו סובלים.


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר