שנה טובה
חשיבה הכרתית  יעקב אנושי
שורשים
כי יש משהו בפנים.
תרומות מפה וחניה אודות שורשים צור קשר
‏יום רביעי ‏19 ‏ספטמבר ‏2018  י"א באלול, תשע"ח
הרשמה למשפחה   כניסה לחברים  
ראשי \ מאמרים \ חגים ומועדים \ סוכות \ ופרוש עלינו סוכת שלומך
סרטים דומים
תפילה וצדקה
תשובה תפילה וצדקה מעבירים את רועה הגזרה. לימוד ומשמעות התפילה והצדקה לקראת יום הכיפורים והשנה החדשה. נמסר בתאריך 6.10.2016
תשעה באב
דוד המלך ושבועות
נמסר בתאריך 17.5.18
ט``ו בשבט ואהבה
מה בין ט"ו בשבט לט"ו באב? על אהבה אמיתית ללא התניה. נמסר בתאריך 25.1.2018
ניצוץ של תשובה
שיעור מיוחד על עבודת חודש "אלול" :  מהי "תשובה"  ומה הדרך להשיג אותה.
שובי אליי ואשובה אליך
נמסר בתאריך י"ב אלול 30.8.15
תשעה באב
הכנת הכלים לקבלת השפע בחג השבועות
שיעור מיוחד הכנה לחג השבועות מפי הרב אברהם להב נמסר בתאריך 18.5.17 ימי חמישי בשעה 21:30
להוביל שינוי
על ארבעת התחנות העיקריות בדרך לשינוי בימים הסגוליים של ספירת העומר. נמסר בתאריך 5.05.2016
החלטות נכונות לקראת חג השבועות
נמסר בתאריך 2.06.2016
העם המובחר
מהות עם ישראל - העם המובחר! 3 נקודות עיקריות מתוך ההגדה והמסרים שנלמדים מתוכה. נמסר בתאריך 22.03.2018
הכלים בסודות מגילת אסתר לחיינו
שיעור בנושא מגילת אסתר המסרים והסודות החבויים בה והכלים שהם נותנים לנו ליומיום ימי חמישי בשעה 21:30 נמסר בתאריך 2.3.17
הכנה לראש השנה
מה אומר לך "ראש השנה"? חג של התחדשות, יום של דין, יום של בקשות... מבט נוסף על יום הגדול וההכנה הראויה לקראת החג. נמסר בתאריך 15.09.2016
אלול
מתאריך 3.9.15
ארבעת המינים שבאדם
העבודה העצמית שבארבעת המינים ושלמות נפשית. נמסר בתאריך 3.10.2017
האם יש לנו חרות אמיתית?
שיעור בנושא החרות האמיתית בפסח כיצד נגיע אליה? ימי חמישי בשעה 21:30 נמסר בתאריך 30.3.17
שיחת הכנה חשובה לקראת פסח
שיחה חשובה ומעצימה לקראת פסח מפי הרב להב נמסר בתאריך 4.4.17
סוד מגילת אסתר
מגילת אסתר - הסתר. על הנסתר והגלוי בחיינו. נמסר בתאריך 22.02.2018
סגולות חודש אדר
סגולות חודש אדר עפ"י תורת הקבלה. נמסר בתאריך 4.2.2016
שיעור הכנה לט``ו בשבט
נמסר בתאריך 14.01.2016
חנוכה - לבחור באור
על בחירה חופשית ועוד... נמסר בתאריך 10.12.2015
להאיר בחשכה
שיעור על חג החנוכה. כיצד להאיר את חיי היום יום שלנו. ימי חמישי בשעה 21:30
פנימיותה של מגילת אסתר
נקודת האמת שלי

שיעור הכנה לראש השנה; על נקודת האמת הפנימית של כל אחד, ומשמעותה של תשובה.

 

 

(תיקון עריכה מתחילת ההרצאה: "שבת שובה" היא השבת שמייד לאחר ראש השנה)

בני בינה ובני אריסטו

הרצאה על חכמת יוון מול חכמת התורה - ע"פ המקורות והקבלה, 

והקשר אל מציאות החיים של כל אחד.

שאלות קשורות
אכילה ושינה בסוכה
מה רשאים לאכול מחוץ לסוכה? והאם חייבים לישון בסוכה כל הלילה? ומה לגבי נשים?
ארבעת המינים

יש כאלו שקונים סט ארבעת המינים אחד לכל המשפחה, ויש כאלו שקונים לכל אחד ואחת. מה נכון לעשות?

לאכול לא בסוכה

מה מותר לאכול גם בלי סוכה? ארוחת ערב נחשב "אכילת ארעי" שמותר? ומה לגבי נשים?

אדם ומלאך

כתוב בפרשת בראשית שבורא עולם התייעץ עם המלאכים אם לברוא את האדם, ומאידך ראיתי בספרים שאדם הוא בדרגה גבוהה ממלאך?

הדלקת נרות חנוכה לנשים

הדלקת נרות חנוכה- זה עניין לגברים בלבד או שגם נשים מחויבות בזה?

מאמרים דומים
ופרוש עלינו סוכת שלומך
חג סוכות בפתח... ותכל'ס עדיין לא ברור לנו מה העניין של הסוכה? כי אם העניין להיזכר בניסים שעשה לנו ה', כמו "ענני הכבוד", אז למה אי אפשר לשבת בבית בנחת ולהיזכר משם...?
מנהגי חודש אלול
קצת מנהגים של חודש אלול...
תערוך לפני שולחן נגד צוררי
ויעש את השלחן עצי שטים וגו', (ויקהל, שמות לז' י'). יובן לפי המובא בספר הזוהר הקדוש (תרומה סולם אות תפ"ה- ת"צ), ועשית שלחן עצי שטים וגו', וכן אמר דוד המלך (תחי' כ"ג ה'): תערוך לפני שולחן נגד צוררי וכו': שבזמן שישראל עושים רצונו של מקום, הרי עיקר המזון והסעודה הוא בשבילם, וכל העולם אינו ניזון אלא בזכותם ומתמצית בלבד. משא"כ כאשר ח"ו אינם עושים רצון המקום, שיורדים בגלות ומתהפך הדבר להיות הם ניזונים מן התמצית בלבד. כן איתא גם בזוה"ק לך לך (סולם אות קפ"ג-קצ"א) יעויי"ש ובביאור המאמר שבאות קצ"א. המעין בל' הזוה"ק ימצא, שמקשר שלחן הנז' בתהילים עם שולחן העשוי במשכן, אשר בזה יובן גם טעם אמירת מזמור זה (מזמור לדוד ה' רועי לא אחסר), בכל סעודה מג' סעודות השב"ק. [להלן בחלק המקורות, הובאו דברי הזוה"ק בהרחבה.]
החג ה``יהודי`` ביותר בשנה
השנה החלטנו להזמין אורחים לליל הסדר למרות שבדרך כלל אני מעדיף את החגים בסביבה משפחתית בלבד. לא בשבילי, מה פתאום, בשביל הילדים. כדי שישאלו אותי "מה נשתנה?" בנוסח משפחת לוי. לא מכירים? זה הולך בערך ככה:שבכל הלילות אבא בהרצאות הלילה הזה כולו שלנו. שבכל השבתות אנו אוכלים בסמינרים של ערכים הלילה הזה בבית שלנו. שבכל השנה אבא עסוק אם שאר אנשים בארץ ובחו"ל הלילה הזה בבני ברק.
אחחח.... כמה שהסוכה ``פנאטית``.
למרות שחג הסוכות הינו מן השמחים והיפים בחגי ישראל אי אפשר להתעלם מן ה"פנאטיות" שהוא מסמל. מפגש עם שרברב ישראלי בניו יורק הוכיח לי זאת היטב. גאה להיות פנאטי.
ופרוש עלינו סוכת שלומך
15/09/13 הרב אברהם להב

חג סוכות בפתח... ותכל'ס עדיין לא ברור לנו מה העניין של הסוכה? כי אם העניין להיזכר בניסים שעשה לנו ה' כמו "ענני הכבוד", אז למה אי אפשר לשבת בבית בנחת ולהיזכר משם...?

אלא שיש כח גדול בעצם הישיבה בסוכה, ובזה רב הנסתר על הגלוי. בספר הזהר הקדוש כתוב שהסוכה היא "צילא דמהימנותא" כלומר שהיושבים בסוכה יושבים בצילה של האמונה/השכינה, צילו של השם!. ולכאורה הסוכה שברירית היא; עשויה מדפנות בד או לוח עץ וגם הסכך קלוש גם הוא, ואיזה הגנה היא יכולה לתת? אלא שהשגחת ה' חופפת על הסוכה, והעוצמה הרוחנית שבה מגנה יותר מכל חדר אטום שיהיה. מצוות הישיבה בסוכה מציינת את החיבור שבין היהודי לאמונה ולדבקות המוחלטת בה', ואכן אמר האר"י הקדוש כי מי שישב בסוכה שבעת ימים יזכה לקיום ההבטחה לעתיד לבוא "לישב בסוכת עורו של ליוויתן". וכעין זה מובא במדרש "אמר הקב"ה כל מי שקיים מצוות סוכה בעולם הזה, אני מגן עליו מחמתו של גיהנם, שנאמר כי יצפנני בסוכה ביום רעה".   

ומשום כך ישנם סיפורים רבים על צדיקים שישנו בסוכה למרות הקור במדינות הקרות או הפחד משודדי דרכים וכו'. ואף שלהלכה נפסק כי "המצטער – פטור מן הסוכה", מ"מ פירש הרבי מקוצק שהכוונה שמי שהוא בבחינת "מצטער" מן הסוכה, אז עדיף שלא ישן בסוכה. כלומר; אם כל הפרעה קטנה בשהייה בסוכה, מפריעה לו – אז אין לו חלק בה.

ויש עניין נוסף במצוות הסוכה. הסוכה נקראת "סוכת שלום", ולכאורה מה הקשר בין סוכה לשלום? זאת ועוד, הנימוק לישיבה בסוכה הוא "כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצרים", ונראה כאילו במקרה הושיבם בסוכות, "בדיעבד", ולמה לא הושיבם בארמונות? הרב דסלר בעל "מכתב מאליהו" מבאר כדרכו את הדברים לעומקם;

מעלת הסוכה היא "אורו של ביטול היש". כלומר, מהות הסוכה היא דירת ארעי, והיא בחינת ביטול הישות של העולם הזה. בחינה שבה האדם משיג שאין שום קביעות בעולם הזה, ואדרבה כל תאוותיו והנאותיו חולפות ועוברות מהר, כך ששאיפת העולם הזה היא הבל, ורק שאיפות רוחניות מביאות לידי שמחה ואושר אמיתי. וכדי ללמד אותנו את היסוד הזה, הושיב אותנו הקב"ה בסוכות, לא בדיעבד אלא לכתחילה! ללמדך לשאוף ל"ביטול היש". וזה גם משמעות העניין שמצינו בחז"ל שלעתיד לבוא הקב"ה מושיב את האומות בסוכה והם "מבעטים" בה ויוצאים, כלומר שאין להם את אותה נקודה פנימית המסוגלת ליהודי, המתבטאת בשמחת מצווה – לשמוח גם באפשרות ביטול היש!

וידוע כי כל המחלוקות בין בני אדם נובעות מכח הנטילה, האגו, "רצון לקבל", שכל אחד מתמקד בצרכי עצמו ורצונותיו שלו, עד שפעמים עצם הימצאותו של חבירו יכול להעיק עליו. והדרך להתגבר על זה, היא להבין שאין לאף אדם קביעות בעולם הזה, וכל הרצונות הם זמניים בלבד. וכך מצוות הישיבה והשינה והאכילה בסוכה בכל מחיר, הן בחום והן בקור, מביאה את האדם לביטול היש העצמי שלו, ועל ידי זה לאחדות והבנה של צרכי הזולת, עד שנעשה לאוהבו. וזהו "סוכת שלום".   

חג כשר ושמח, שנזכה לכל ההשפעות, ברוח ובגשם.

הרב אברהם להב


לא נתקבלו תגובות לרגע זה
נושאים ראשיים
סיכומי הרצאות
סיפורים
הפרשת חלה
בריאות
יום העצמאות
גמרא
כללי
גדולי ישראל
הלכות
הופעות
תורה ומדע
עבודה פנימית
חסידות
פרשת שבוע
שבת קודש
חגים ומועדים
ראש חודש
ספירת העומר
צום עשרה בטבת
חודש אלול
בין המצרים ותשעה באב
שבועות
פורים
פסח
ט``ו בשבט
חנוכה
כיפור
סוכות
ראש השנה
חינוך ילדים
זוגיות ונישואין
 
חברה לבניית אתרים בניית האתר